מתכוננים מראש להכל. חיילי צה"ל
מתכוננים מראש להכל. חיילי צה"לדו"צ

חאדר חביב, בכיר בג'יהאד האסלאמי ברצועה, נשא שלשום (ראשון) נאום באוהל הזדהות, שהקים הארגון עם האסירים מול מטה הצלב האדום ברצועת עזה. בדבריו קרא לחטיפת חיילים ישראליים "כדי שאפשר יהיה להחליפם באסירים פלשתינים". לדבריו, מכיוון שישראל אינה מכירה בחוקים הבינלאומיים אין מנוס מלפעול בצוותא ולעשות שימוש בכל האמצעים כדי לאלץ את ישראל לשחרר אסירים.

יצויין כי יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן הדגיש שלשום (שלישי) בנאומו בוועידת הפתח', כי שחרור מפקד התנזים מרואן ברגותי (שנידון לחמישה מאסרי עולם – ח.ה.) ואחמד סעדאת, (מנהיג החזית העממית שהורה על רצח השר רחבעם זאבי הי"ד – ח.ה.), כמו גם מחבלים בכירים נוספים, נמצאים בסדר היום הפוליטי שלו בהדגישו, כי "אף אחד מן האסירים הפלשתיניים הכלואים בישראל לא יישכח".

גם ביו"ש לא שקט. מפקד גדוד צבר של חטיבת גבעתי, סא"ל לירן חג'בי, אמר לאתר האינטרנט של דובר צה"ל כי בחודש האחרון ניתן לראות עלייה משמעותית בטרור בגיזרת רמאללה. "אנחנו שמים לב שיש הסלמה בתשתיות הטרור והגדוד מבצע מעצרים ופשיטות בכל לילה בשביל לפגוע ביכולת להוציא את הפיגועים לפועל", הדגיש.

גם דו"ח השב"כ החודשי שפורסם אתמול (ב') קובע כי במהלך חודש אוגוסט 2013 נרשמה עלייה בהיקף הפיגועים, בהשוואה לחודש שעבר – 68 פיגועים, לעומת 50 בחודש יולי. מרבית הפיגועים, 72 מתוך 93 פיגועים, היו במתווה של השלכת בקבוקי תבערה. בחודש שעבר: 60 מתוך 76.