ראשי המועצות עם השר יעלון
ראשי המועצות עם השר יעלוןמועצת שומרון

ראשי ההתיישבות ביו"ש התכנסו אתמול (שלישי) במועצה האזורית שומרון להרמת כוסית עם שר הביטחון משה יעלון.

במפגש השתתפו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה עם סגנו יוסי דגן, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, ראש מועצת בנימין וראש מועצת יש"ע אבי רואה, ראש מועצת בית אריה ויו"ר פורום מועצות יו"ש אבי נעים, ראש עיריית אריאל אלי שבירו, ראש מועצת קרני שומרון הרצל בן ארי, ראש מועצת אלקנה צדוק זהוראי, יו"ר וועד מתישבי שומרון וראש המועצה הראשון בשומרון בני קצובר, המועמד המוביל לראשות דרום הר חברון יוחאי דמרי, חברי מרכז ליכוד בשומרון ואחרים.

במפגש הודו ראשי המועצות לשר הביטחון על עבודתו הברוכה וקראו לו להמשיך לחזק את ההתיישבות, לאשר תבע"ות ליישובים העומדים כבר עשרות שנים ללא תב"ע, להשלים בניית צירים ראשיים שאי בנייתם מסכנת את תושבי ישראל הנוסעים על הצירים ועוד.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון, הודה לשר על תמיכתו בהתיישבות אך ציין, "אנחנו מודאגים מהדברים שאנחנו לא יודעים הקורים במשא ומתן המדיני, אנחנו מבקשים ממך, שמור על ארץ ישראל".

יוסי דגן, מיוזמי המפגש בקש משר הביטחון, "אנחנו מבקשים ממך להסיר חסמים על הבנייה, חסמים לא הגיוניים שאין להם שום סיבה פרט להפריע להתיישבות". עוד ציינו ראש עיריית אריאל וראשי מועצות נוספים במפגש את בעיית האוטובוסים בשומרון ובעיית הצפיפות בשל עליית אלפי פועלים פלשתינים ביום על האוטובוסים המביאה ללחץ על התחבורה הציבורית ומשאירה מדי יום מאות אזרחים ישראלים ללא תחבורה ציבורית.

השר יעלון הודה על ההזמנה, הבטיח לסייע בנושאים שעומדים על סדר היום ואמר: "ההתיישבות ביו"ש היא העורף של מדינת ישראל לכן צריך לפתח את האזור ולחזק אותו".

עוד אמר בהתייחס למשא ומתן המדיני כי הוא "איננו עוסק בפינוי יישובים".  עוד תהה יעלון ושאל: "למה התרגלנו לכך שתמורת המילה שלום, רק מילה, אנחנו אינסטינקטיבית מוותרים על שטח? במזרח התיכון מדברים אינטרסים, לא הסכמים חתומים. ואינטרסים זה מקלות וגזרים. במזרח התיכון זה נבוט עבה וגזרים".