לומדים את השומרון
לומדים את השומרוןמועצת שומרון

לראשונה מזה 20 שנה הגיעה באחרונה הוועדה לסימון שבילים של משרד התיירות לסמן שבילים בשומרון מחוץ לשמורות הטבע, ובכך הכינו את הקרקע למטיילים הרבים הצפויים להגיע לשומרון בחוה"מ סוכות.

בין השאר בנחל קנה סומן שביל חדש למיטיבי לכת שמתחיל בחוות יאיר עובר דרך חרבת שחאדה (כפר עתיק מתקופת בית שני) ומסתיים במעיין הצבים.  כמו כן סומן חירבת סמרה בית כנסת שומרוני עתיק בסמוך לעינב.

בנוסף לכך לראשונה אחד התנאים לחידוש רישיון מורה דרך של משרד התיירות יהיה השתלמות על סבסטיה והר עיבל שבשומרון. כמו כן הגדיל משרד התיירות בראשותו של השר ד"ר עוזי לנדאו, פי 6 את הזמן המוקדש ללמידת אתרים ביו"ש למורי דרך. כ-35 מנהלי קורסים ובוחנים של מורי דרך הממונים על הכשרת כל מורי הדרך בארץ,  הגיעו להדרכה מסודרת בשומרון. כל אלו נעשו בסיוע מדרשת שומרון ומדרשת חלקת השדה שהובילו להחלטות האחרונות שקיבל משרד התיירות בתחום.

גרשון מסיקה, ראש מועצת  שומרון, בירך על הדברים ואמר: "רגע לפני סוכות בו אנו פותחים את השומרון למטיילים בליווי מדריכים שחקנים ועוד, כמעט הכול ללא תשלום או בתשלום סמלי, אנחנו שמחים לראות שמשרד התיירות עושה צעד נוסף מצדו לחיזוק התיירות בשומרון לטובת כל תושבי מדינת ישראל, שיוכלו ליהנות מהם בצורה הטובה ביותר".  

נתי ישראלי, מנכ"ל תיירות שומרון, בירך גם הוא על כך וציין כי "יש בכוונת תיירות שומרון להמשיך להשקיע ולפתח אתרי תיירות נוספים. בין השאר בימים אלו הצליחה לגייס תיירות שומרון תקציב של מיליוני שקלים עבור רשות הטבע והגנים לפיתוח הגן הלאומי הר גריזים לטובת המטיילים הרבים המגיעים לשם מדי שנה".