רשימת 'הבית היהודי' בגבעתיים רצה במשותף עם מפלגת ש"ס בבחירות הקרובות למועצת העיר.


את הרשימה מוביל מושיק גולדשטיין - ממלא מקום ראש העיר. בן 48, נשוי למדלן ואב ל-5 ילדים. בחמש השנים האחרונות מכהן במקביל לתפקידו כמ"מ ראש העיר גם כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

במקום השני הוצבה אורנה צדוק, עורכת דין ויועצת מס, נשואה ואם ל-3 ילדים. פעילה מרכזית בבית הספר הממלכתי-דתי 'אמונים'. בעלת תואר ראשון במשפטים ממכללת שערי משפט. 

את המקום השלישי תופס נציג הצעירים, יעקב שטרן (27), בוגר הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו וכיום סטודנט לתקשורת בבר אילן. עוזר לסגן שר החינוך ולשעבר עובד באגף הצעירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל ורכז בתנועת הנוער בני עקיבא בגבעתיים.

במקום הרביעי, שי משעני (43), נשוי ואב ל-3 ילדים, עוסק בתחום הנדל"ן, איש עסקים ופעיל ציבור מרכזי בוועד שכונת ההסתדרות.

יו"ר הסניף וחבר הנהלת הסוכנות היהודית, הרב יחיאל וסרמן, סיפר לערוץ 7 כי המגמה בגבעתיים ברורה: לאחד בין הציבור הדתי והמסורתי ולשלב כמה שיותר אוכלוסיות בהנהגת העיר.


"ברשימה שלנו יש פסיפס אנושי מגוון", תיאר הרב וסרמן, "מיוצגים בה כל חלקי האוכלוסייה בגבעתיים. באופן מסורתי המפד"ל רצה עם ש"ס ועם כל הציבור המסורתי וגם הפעם המשכנו את המסורת", הסביר הרב והוסיף כי ברשימה יש נציגים שאינם חובשי כיפה אך "בעלי יחס חם למסורת ישראל".


נציגי הסיעה בגבעתיים מתכננים להשפיע בתחומים גשמיים ורוחניים. "מצד אחד נפעל להעמיק אופי יהודי מסורתי בעיר ומצד שני נפעל לאיכות חיים טובה תוך שיפור חזות העיר, הוספת גני משחקים, ניקיון, חיזוק התחבורה הציבורית והגברת מספר אירועי התרבות".


הרב וסרמן מצביע על שורת הישגים שהובילה הרשימה הדתית. "הצלחנו לקדם את מתן השירותים הדתיים לרמה גבוהה, נתנו מענה בחינוך הדתי והוספנו פעילות של זהות יהודית בגנים הדתיים ובבתי הספר הכלליים. בתחום איכות החיים דאגנו לחזות העיר, לנוי לגנים הציבוריים ולתרבות התורנית".


כבר שלושים שנה מתגורר הרב וסרמן בגבעתיים, ובמשך עשר שנים גם שימש כסגן ראש העיר. לדבריו, הניסיון שצבר הן בפעילות המוניציפאלית והן בסוכנות היהודית, מוסיף לתחושת אחריות שאופפת אותו כעת במערכת הבחירות.


פעילותו של ממלא מקום ראש העיר גולדשטיין, הובילה את 'הבית היהודי' בגבעתיים להכרות עם כלל תושבי העיר. "מושיק הוא נותן את הטון המעשי מידי יום ופעילותו ראויה לשבח". הרב וסרמן מציין כי הצבתו של יעקב שטרן במקום השני ברשימה מביאה "רוח חדשה" לבית היהודי.


שטרן, שסיכוייו לכהן כחבר במועצת העיר ריאליים בהחלט, אמר לערוץ 7 כי בכוונתו להיות "נציג הצעירים" בגבעתיים. "כמי שהיה פעיל ורכז נוער במשך מספר שנים ומכיר את התחום מקרוב חשוב לי לפעול במיוחד עם נוער בסיכון ועם 'נוער שוליים' שלא מוצא את עצמו במערכת הפורמלית".


"במקביל", הדגיש שטרן, "אפעל לחזק את גרעיני העשייה החברתית של השכבות הבוגרות בתנועות הנוער בעיר. זאת לצד גיבוש תכנית אב ארוכת טווח להשארת הצעירים בעיר ופתיחת מרכז צעירים ומעונות סטודנטים. כיום סטודנטים וזוגות צעירים רבים, בייחוד מהציבור הדתי עוזבים את העיר עקב יוקר המחיה וחוסר בגיבוש קהילה דתית צעירה בעיר. נעשה מאמץ מיוחד בכיוונים אלו ואני משוכנע שעם רשימה איכותית ומגוונת כפי שאנו מציגים - בעזרת ה' נעשה ונצליח".