לא קונים. המודעה
לא קונים. המודעהללא קרדיט

מודעות שניתלו ברחבי העיר בני ברק ובריכוזים חרדיים נוספים קוראות לציבור החרדי להקפיד שלא לרכוש את ארבעת המינים ממוכרים המוגדרים במודעה "מצביעי הבית היהודי".

"ערב חג הסוכות כולנו מהדרין בענייני ארבעת המינים, לא קונים ארבעת המינים מאוייבינו מצביעי הבית היהודי", נאמר במודעה שנתלתה על לוחות מודעות וסמוך לבתי כנסת.

מנסחי המודעה הוסיפו, כי "הם רודפים אותנו, חברו לרשעי ישראל לכרות ולגדוע את עץ החיים, עולם התורה, הגדל ופורח על אפם ועל חמתם. אך למה לנו להפריח את ריקנותם ושנאתם היוקדת להשם ולתורתו כדי שימשיכו לרדוף אותנו? היו לא תהיה".

"ארבעת המינים נקנה רק מאוהבי התורה, לא מרודפיה ושונאיה", חתמו מפיצי המודעה, "כדי שיהיה לנו 'טב' אומרים די לדריסת התורה ולומדיה".

"זה תופס תואוצה", מספר לערוץ 7 אחד הפעילים המרכזיים שעומדים מאחורי הפצת המודעה, "קיים כעס עצום על הדתלי"ם שרואים בהם שותפים ואחים של לפיד בכל החזית הגזירות וזה שיחת היום. תלינו את המודעות בכניסות לבתי הכנסת בכל הריכוזים החרדיים".

המארגנים פועלים להפיץ את התמונה במיילים ובקבוצות הואטסאפ הסלולריות ומוסיפים: "יבורך מי שישלח ישירות למיילים של תקומה וה"אחים".

מהבית היהודי נמסר בתגובה כי לקראת יום כיפור עדיף לעסוק בחשבון נפש ולא בגימיקים תקשורתיים.