חברת הכנסת רות קלדרון (יש עתיד), התייחסה היום (שני) לסערה סביב רחלי איבנבוים, החרדית שהצטרפה לרשימת הבית היהודי בירושלים ונאלצה לחזור בה לאחר שספגה איומים על חיי משפחתה.

קלדרון הביעה צער על שגם בשנת 2013, לא כל אישה שחפצה להיכנס לעולם הפוליטי ולהוביל שינוי חברתי יכולה לממש את רצונה.

"בשבועות האחרונים אנו שומעים, למרבה הצער, על נשים מוכשרות ביותר שנאלצו לוותר על חלומן להצטרף לפוליטיקה בשל איומים שקיבלו מסביבתן", סיפרה קלדרון.

קלדרון הזכירה את האגדה שמצטט רש"י בפירושו למסכת עבודה זרה דף י"ח ע"ב (ומקורה איננו ידוע) וכתבה, "נזכור את ברוריה אשתו של רבי מאיר, תלמידת חכמים שנפלה קורבן לקושי של הגברים לקבל את עוצמתה ואת רבי מאיר בעלה שלא ידע לכבד את כוחה, הכשיל את אשתו והחריב את ביתו עד שנאלץ לערוק מחמת הבושה".

לדברי קלדרון, העולם הפוליטי והמרחב הציבורי "זקוקים לאותן נשים חולמות ומעוררות השראה. אמשיך להילחם על כך שנשים יוכלו לקחת חלק אקטיבי ומרכזי בחברה הישראלית מבלי כל חשש ופחד".

בשבוע שעבר, לאחר שהודיעה איבנבוים על הסרת מועמדותה במסגרת 'הבית היהודי', היא סיפרה על פוסק הלכה שהתיר את ההצטרפות לפוליטיקה. "שאלה אחת חוזרת על עצמה שוב ושוב- מדוע איני חושפת את אישיותו של אותו פוסק הלכתי שהתיר את הצעד. הסיבה פשוטה- כך התבקשתי.

"למרות מעמדו המגזרי הבלתי מעורער (אולי דווקא לכן) לפני שהרב התפנה לעסוק בסוגיה, הוא וידא שהתשובה ההלכתית מיועדת עבורי ושמו לא יקשר אליה. כן. הוא פשוט מפחד. הרב, שמקובל ומוערך ע"י אלפי אנשים, שמוסמך לפסוק בשאלות של מוות וחיים, מפחד מפני העסקנים. עסקנים שלא הוכשרו להעביר את דעת התורה, שלא מונו להחליט על הלכי הרוח של הציבור, שאין דרך לדעת (אלא רק לנחש) מהם השיקולים שמניעים אותם. לשמחתי אותו פחד לא מנע ממנו לפסוק באומץ ובכנות".

בנוגע לאיומים שקיבלה, אמרה איבנבוים כי "מדובר בסיפור גדול בהרבה מהסיפור הנקודתי שלי. הוא מעלה שאלות על מי באמת שולט ומוביל את המגזר. על עד כמה אנחנו מכבדים דעת תורה. על לאן כולנו ממשיכים מכאן".