ג'ון קרי
ג'ון קרירויטרס

מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, הבהיר היום כי לדעת הממשל האמריקני הפתרון למשבר בסוריה לא יהיה צבאי אלא דיפלומטי.

את הדברים אמר קרי לעיתונאים לאחר שנפגש בלונדון עם מקבילו הבריטי, וויליאם הייג. עם זאת, השניים הבהירו את הצורך בתגובה חריפה לשימוש בנשק הכימי שביצע הנשיא הסורי, בשאר אסד.

"הסיכון שבאי פעולה גדול יותר מהסיכון שבפעולה", קבע קרי, "כפי שמרגרט תאצ'ר אמרה, ארה"ב ובריטניה הן חברות אמיתיות ונמשיך לעבוד קשה כדי לגרום לשינוי אמיתי בתקופה מסוכנת ובעולם מסוכנים".  

"סיומו של המשבר בסוריה דורש פתרון פוליטי, אין פתרון צבאי", ציין קרי במסיבת העיתונאים אותה כינס עם הייג. "הסכמה לא תימצא בשדה הקרב, אלא סביב שולחן המשא ומתן. אנחנו חייבים להגיע לשולחן המשא ומתן".

"המודיעין חשף יותר מידע מסווג מבעבר כדי שאנשים יבינו את היקף ההוכחות", המשיך קרי. "אנחנו יודעים ששלטון אסד נתן את ההוראה להתכונן למתקפה כימית. זו לא תאונה שנשק כימי שוגר מאזורים שבשליטת המשטר ונחת באזורים בשליטת האופוזיציה".

מזכיר המדינה דחה גם את הטענות על כך שאין ודאות בכך שהמשטר הסורי הוא האחראי לתקיפה, "אנחנו יודעים שהמשטר הסורי נתן הנחיות להכנת מתקפה כימית וגם נתן הנחיות להפסקתה. המשטר הסורי גם הפגיז את האזור לאחר המתקפה הכימית. הירי הכימי נעשה מתוך שטח שבשליטת המשטר הסורי".