כריש הרג תייר באיי סיישל
כריש הרג תייר באיי סיישלצילום: פלאש 90

בצה"ל מציינים השבוע את שבוע חיל הים וביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אנטוני, תושב רחובות שעלה ארצה לבדו מפלורידה וכיום נמצא בעיצומו של קורס לוחם ימי בדרך להיות עוד לוחם מהמניין על ספינת הדבורה.

את אהבתו לים רכש אנטוני בגיל צעיר, כאשר היה ילד הגדל בצילו של סבו, לוחם בחיל הים האמריקאי במלחמת העולם השנייה. מאז אהב לראות סרטים העוסקים בחיל הים ובלוחמי הים, הוא אוהב אניות והמסלול נראה היה מוביל הישר אל שירות בחיל הים, אלא שהוא החליט לעשות זאת דווקא בחיל הים הישראלי ולהותיר את בני משפחתו הרחק מאחור, בפלורידה.

כשהוא נשאל אם אינו שומע מחבריו שאלות מדוע עזב את פלורידה שטופת השמש לטובת מסלול הלוחם הצה"לי הוא כמעט ולא מבין את השאלה, ולא בגלל קשיי שפה. "גם בישראל יש שמש", הוא עונה בפשטות ומספר שאיש מחבריו לא מתייג אותו כ"פראייר" בעקבות המהלך אלא דווקא מעניקים לו תחושת כבוד רב על הצעד שעשה.

במהלך השיחה עמו מספר סגן על אירוע ימי שהתרחש בעברו והפך אותו לגיבור כבר בהיותו ילד בן שש.

היה זה כאשר יצא עם בני משפחתו לטיול על שפת הים. אחיו בן השנתיים נכנס אל הים ושחה כאשר מבלי שחש בכך התקרב אליו כריש שהחל לחוג סביבו. אנטוני שראה את הסכנה המתקרבת לאחיו לקח סכין דייגים שהייתה לצידו וקפץ אל המים. לאחר שהסתער על הכריש מאחור עלה בידו להרוג אותו במכות הסכין. האח בן השנתיים לא הבין אז שניצל מפגיעה שיכולה הייתה לעלות לו גם בחייו.