שמעון פרס
שמעון פרסדוברות הנשיא

נשיא המדינה, שמעון פרס, נשא היום (רביעי) נאום מיוחד בטקס סיום קורס חובלים.

במהלך נאומו התייחס הנשיא לסוגיה סורית ואמר "איננו מאיימים על איש, ואיננו מתעלמים מהאיומים עלינו. גם לא ניבהל מהם. אַדְרַבה. מי שמוכן לשלום – ידנו מושטת לו. ומי שינסה לתקוף – ישלם מחיר בלתי נסבל. גם אסאד יודע כי פגיעה בישראל תעלה לו מחיר קטלני. הוכחנו שביכולתנו להדוף מלחמות. ובידינו יכולות לגבור על הטרור. הטרור היום הוא בגדר בומרנג- הוא פוגע במשתמשים בו יותר משהוא פוגע במטרותיו".

הנשיא התייחס בדבריו לאירועי ה-11 בספטמבר, שהיום מציינים  12 שנים לפיגוע, "היום, ה- 11 בספטמבר, בוצע אחד מפשעי הטרור הנפשעים בהיסטוריה של העולם. אבלה של ארצות הברית הוא גם אבלה של מדינת ישראל. האומה האמריקאית ידעה להתגבר על האסון ולהתמודד בהצלחה עם איומי הטרור".

הנשיא המשיך ואמר כי "גם בעצם ימים אלו, תחת הנהגתו של הנשיא ברק אובמה, מפגינה ארצות הברית את גדולתה המוסרית והדמוקרטית ואת עוצמת כוחה הצבאי במאמץ להביא להפסקה מיידית של שימוש בנשק כימי וחיסולו.  הרצח של רבבות בני אדם חפים מפשע, ביניהם נשים וילדים, הוא פשע נתעב שאין לעבור עליו לסדר היום. לא הזעם האנושי שהתעורר מול ארונות הקבורה של ילדים ותינוקות, השפיע על אסאד, אלא איום צבאי אילץ אותו להסכים להתפרק מנשקו הכימי.  ברגעים אלו מנהיגי ארצות הברית ורוסיה פועלים למציאת דרך אמינה להשיג מטרה זו ללא מלחמה. על אמינותו של אסאד בקיום ההסכם אין לסמוך. מהיכרותי עם הנשיא אובמה והנשיא פוטין אני משוכנע כי אם יושג הסדר- הוא יהיה אמין, מפורש ומשמעותי. ההסדר חייב יהיה למנוע באופן מוחלט המצאות נשק כימי בידי אסאד."

הנשיא פרס בירך את בוגרי קורס חובלים, קורס 127 ואמר "ניחנתם בתושייה ובאומץ לב כדי לפגוש את הסכנות הניצבות בפני מדינת ישראל גם במעמקי הים ובמרחביו החשופים. העם נותן בכם את אמונו. ויודע שעל כתפיכם מוטלת עתה אחריות שאין למעלה ממנה. בזכות צה"ל מדינת ישראל בטוחה היום יותר מתמיד, ומסוגלת יותר מתמיד לשחר לשלום ובטחון עם שכניה".

הנשיא הודה למשפחות הבוגרים הטריים, "תודה שגידלתם וחינכתם את ילדיכם להיות מתנדבים. חלוצים. לוחמים ושוחרי שלום. זרעתם את השתילים הנפלאים הללו, והעם זוכה עתה לשורשי עץ רעננים ואיתנים.  הנחלתם להם את אהבת המולדת, את אחוות האדם. והענקתם לעם את התחושה שיש לו על מי לסמוך ובמה להתגאות".