מאפשר טבח עם? פוטין
מאפשר טבח עם? פוטיןפלאש 90

נשיא רוסיה פוטין פרסם מאמר דעה בעיתון ניו יורק טיימס ובו הוא שב ומביע את התנגדותו למתקפה צבאית אמריקנית בסוריה.

"האירועים האחרונים בסוריה מחייבים אותי לדבר ישירות אל העם האמריקני ואל מנהיגיו, בזמן של חוסר תקשורת בינינו", פתח פוטין את דבריו. "עמדנו אחת נגד השנייה בתקופה של המלחמה הקרה. אך היינו גם בעלות ברית פעם, והבסנו את הנאצים ביחד".

נשיא רוסיה ציין את חשיבותו של גוף האומות המאוחדות שהוקם מיד לאחר מלחמת העולם השנייה. "מייסדי האו"ם הבינו כי החלטות המשפיעות על מלחמה ושלום צריכות להתרחש רק בקונצנזוס", הסביר. הוא אף ציין כי בהסכמת ארצות הברית, עוגנה זכות הווטו של החברות הקבועות במועצת הביטחון. "איננו רוצים שהאו"ם יסבול מאותו גורל של חבר הלאומים, שהתפרק ערב מלחמת העולם השנייה בשל חוסר השפעה אמיתית. זה יהיה אפשרי אם מדינות משפיעות יעקפו את האו"ם וינקטו בפעולה צבאית ללא אישור מועצת הביטחון", טען פוטין.

פוטין הזהיר כי תקיפה אמריקנית בסוריה עלולה לגרור גל טרור וחוסר יציבות. "תקיפה אפשרית של ארה"ב בסוריה, למרות התנגדות חזקה מצד מדינות רבות ומנהיגים פוליטיים ודתיים, כולל האפיפיור, תעלה בחייהם של עוד חפים מפשע, ועשויה להפיץ את הקונפליקט מעבר לגבולות סוריה", הדגיש. "תקיפה תגביר את האלימות ותשחרר גל חדש של טרור. זה עלול לערער מאמצים לפתור את סוגית הגרעין האיראני והעימות הישראלי-פלסטיני ויוביל לערעור המזרח התיכון וצפון אפריקה", הצהיר.

פוטין אף מתח ביקורת נוקבת נגד מדיניותה של ארצות הברית בשנים האחרונות, שבמסגרתה בחרה בהתערבות צבאית בנעשה במדינות רבות. "בשנים האחרונות הפכה ההתערבות הצבאית בסכסוכים פנימיים במדינות זרות להרגל עבור האמריקנים. בעת האחרונה יותר ויותר אינם רואים בארצות הברית מודל לדמוקרטיה, אלא כברית הנשענת על כוח בחלק מהגנה עצמית תחת הסלוגן - 'או שאתם איתנו, או שאתם נגדנו'", תקף פוטין.