ימימה מזרחי
ימימה מזרחיצילום: פלאש 90

אל שמה של הרבנית ימימה מזרחי קצת קשה להוסיף תארים. בוגרת לימודי משפטים, טוענת רבנית, דרשנית עם כריזמה וחוש הומור או תלמידת חכם? אכן בדרשותיה ניכרות כל הסגולות האלו ועוד.

לרוב האנשים אין צורך להסביר מי היא, אם לשפוט לפי הנהירה ההמונית לכל מקום בו היא נואמת. לפי יקרת פרידמן, העורכת של שיחותיה, ניתן לדעת זאת גם לפי המנויות הרבות מכל רחבי הגלובוס המקבלות מדי שבוע שיחה לפרשת השבוע היישר לתיבת הדואר האלקטרוני שלהן. (גם הגברים, שבשיחותיה מתבקשים לקנות לנשותיהם תכשיטים ובשמים לחג, כבר מכירים את שמה, שאחראי לכמה שורות בחיוב האשראי).

בניגוד לספרה הקודם של הרבנית ימימה, שהיה מעין מחברת-יומן אישית שלוותה בעצות והארות, ב"פרשה ואישה" יש רעיונות לפרשת השבוע. המנויות על השיחה השבועית יוכלו לגלות גם הן רעיונות חדשים. כי בספר מוקדשים שני עמודים בלבד לכל פרשה.

בפתיחה לספר מסבירה הכותבת את גישתה הייחודית ללימוד התורה, שהיא אולי סוד ההצלחה שלה. לדבריה, לימוד התורה הנשי שלה בא ממקום של עוצמה נשית, ולא מתוך ניסיון להשתוות לגברים. היא לא לומדת "כמו גברים" וגם לא לומדת "יותר טוב מהגברים". היא לומדת מתוך עולם נשי שמחפש אחיזה במציאות ו"קריאת התורה" בשבילה היא מה התורה קוראת לה לעשות.

לכן, ברעיון על כל פרשה מסתתרת איזושהי קריאת כיוון לעשיה נשית: בזוגיות, בחינוך ילדים, בעבודה פנימית ובכיוונים נוספים. ועם זאת, לכל רעיון בספר מופיע מקור תורני בהערות השוליים - מהפלא יועץ, מהרב קוק או השפת אמת.

הספר הוא על חומשים בראשית ושמות, ככל הנראה כדי לא ליצור ספר עבה מדי, אך בפורמט בו הוא יצא ניתן היה, לדעתי, להכניס את כל החומשים ולא ליצור סדרה שתצא בהמשכים.