יש סיכוי. קרי
יש סיכוי. קריצילום: פלאש 90
שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בז'נבה בתום פגישה עם מקבילו הרוסי, והתייחס לתכנית הפשרה שנרקמת עם משטר אסד.

"בגלל הדרך בה משטר אסד התנהל בעבר , איננו סבורים כי מילים והבטחות הן מספיקו", אמר קרי והדגיש כי "כל תכנית עליה יוסכם חייבת להיות אמינה ומוגבלת בזמן".

קרי ציין כי ארצות הברית וסוריה עדיין חלוקות בנוגע לאחריותו של אסד על התקיפה הכימית בחודש שעבר אולם הבהיר כי הצדדים מסכימים על עצם השימוש בנשק כימי.

"הגענו לז'נבה כדי להגדיר את המטרות וביחד נבחן את המשטר של אסד" אמר קרי והתייחס לדרישתו של אסד להסיר את האיום האמריקני, "רק האיום בכוח צבאי וההתערבות של רוסיה הביאו את אסד להודות לראשונה כי יש לו נשק כימי".

נציגי ממשל אסד בסוריה חתמו היום על האמנה למניעת הפצה של נשק כימי והעבירו את המסמכים לידי האו"ם, שם אישרו כי קבלו מהממשל הסורי את מסמכי האמנה, שהיא אחד מהתנאים שנדרש אסד לעמוד בו כחלק מהפשרה מול המערב שתמנע תקיפה של ארצות הברית.

דובר האו"ם מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "בשעות האחרונות קיבלנו את המסמך מהממשלה הסורית והוא מתורגם בשעות אלה. המסמך הוא אודות הצטרפות לאמנה למניעת הפצת נשק כימי".

הנשיא הסורי הבהיר היום כי ארצו לא תנקוט בצעדים "מרגיעים" כל עוד לא ייפסקו האיומים הצבאיים, יופסק חימוש המורדים על ידי האמריקני וישראל תפרק את הנשק הכימי שלדבריו קיים ברשותה. בראיון לטילויזיה הרוסית אמר אסד "אם הממשל בוושינגטון ימשיך במדיניות 'פוליטיקה של איומים', סוריה לא תתפרק מהנשק הכימי ולא נשתף פעולה עם המערב".