חברי הליכוד על הר הבית
חברי הליכוד על הר הביתיוני קמפינסקי

עשר דקות לפני שהר הבית נסגר לכניסת יהודים עד לאחר יום כיפור, עלו למקום תלמידי הישיבה התיכונית בעתניאל, להתפלל במקום יחד עם ראש הישיבה הרב חברון שילה, הרב יהודה קרויזר, רב מצפה יריחו והרב חגי נחמן יקותיאל, שהדריך את העולים בהר.

היתה זו התפילה האחרונה שנישאה בהר הבית עד לאחר יום כיפור.

התלמידים קראו פרקי תהילים וענו לאמירת קדיש בהר הבית, למרות הזמן הקצר שהותר להם לשהות במקום.

עקב הריבוי במספר העולים היהודים, עיכבה המשטרה את קבוצת התלמידים בשער הכניסה להר למעלה מחמישים דקות, והתירה להם לבקר בהר הבית למשך עשר דקות בלבד. גם אז רק בשולי ההר עד לשער השלשלת. לאחר שהמשטרה הוציאה אותם בחיפזון. פצחו התלמידים בשירה וריקודים למשך שעה ארוכה.

במטה ארגוני המקדש מדווחים כי לאחר הצהרות מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, כי "זכותו של כל יהודי להתפלל בהר הבית", עלו השבוע יהודים רבים ומימשו את המשאלה שנמנעה מהם עד כה.

ביניהם גם שר השיכון אורי אריאל שנשא את כפיו במקום בברכת כהנים. במהלך השבוע של עשרת ימי התשובה אף נאמרו סליחות בהר הבית, כולל קריאת ה' מלך, ושמע ישראל. על ידי תלמידי ישיבת ניר שעלו למקום עם ראש הישיבה הרב נועם וולדמן.

אנשי המטה מציינים כי "בערב יום כיפור המשטרה אסרה כניסת יהודים להר הבית. כך גם ביום כיפור עצמו, למרות בקשות רבות שהופנו בענין. המשטרה סירבה לשנות את הרגליה לסגור את הר הבית בפני יהודים בימי שישי ושבת. עם זאת בבית הכנסת הבולט לתוך חלל הר הבית שממוקם בתוך בנין המחכמה, התקיים המנין הקבוע של יום כיפור, בנוסח המיוחד של הברכות במקדש, כפי שייסד במקום הרב הראשי הרב שלמה גורן".

במטה ארגוני המקדש מברכים "על העליה המבורכת במספר היהודים אשר עולים ומתפללים בהר הבית. לרבות ח"כים ושרים המתפללים במקום, ואף נשאו ברכת כהנים. ביום כיפור שעיקר מצוותיו אמורות להתרחש בהר הבית ייחלנו שנזכה שתכלה שנה וקילקוליה בהר הבית, ותחל שנה וברכותיה ותפילותיה במקום".