מדינת ישראל מתייחדת עם זכר 2,673 הנופלים במלחמת יום הכיפורים.

טקס הזיכרון הממלכתי במלאות 40 שנה למלחמה, נערך הבוקר (ראשון) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים.

בטקס השתתפו, בין השאר, נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו והמשפחות השכולות. 

לדבריו, "שכנינו למדו שמלחמה סופה אכזבה צורבת. והשלום הוא הניצחון האמיתי. הנשיא סאדאת הפתיע אותנו פעמיים – פעם בצאתו למלחמה ופעם בבואו לירושלים. וההפתעה הצבאית הפכה להפתעה מדינית", הוסיף פרס.
 
פרס ציין, כי "זו הייתה עד עתה המלחמה הגדולה האחרונה. וגם אם ידענו אחריה מלחמות וטרור, ישראל יצאה מכולן חזקה יותר. כוח ההרתעה גבר. ובמקום הקונספציה באה האלטרנטיבה. בתנאי הפתיחה ידה של ישראל הייתה על התחתונה, היא הפכה לעליונה בזכות לוחמיה שלחמו בעוז אגדתי".   

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נשא אף הוא דברים בטקס הזיכרון  "בהרכנת ראש ובהכרת תודה אנו מעלים על נס את גבורתם של חללי מלחמת יום הכיפורים. אלפים מטובי בנינו ובנותינו נהרגו במלחמה ההיא. אלפים נפצעו וחלקם נושאים את פצעיהם עד היום. וכך גם היום בני המשפחות השכולות שנושאות את גלד האובדן. אני מכיר את כאבכם, לבי עם לבכם". 

"חובתה של הנהגת העם להיות מפוקחת ולא להיות מובלת על ידי אשליות ותקוות שווא, עליה להיות ערוכה תמיד בזמן כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל". 

"אנו מקווים שההבנות שהושגו בין ארה"ב לרוסיה ישאו תוצאות, אמר נתניהו והוסיף כי "מבחן התוצאה חל גם על הקהילה הבינלאומית לעצור את התחמשותה של איראן - גם כאן לא המילים יקבעו אלא המעשים".

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס אף הוא להסכם בין ארה"ב לרוסיה בנוגע לפירוקה של סוריה מנשקה הכימי. יעלון אמר "אנו מקווים למימוש הכוונה לפרק את סוריה מהנשק הכימי. המבחן יהיה בתוצאה. מקווים לאותה נחישות בינלאומית גם בבלימת הגרעין האיראני".