ה-Bay Trail של אינטל
ה-Bay Trail של אינטלאינטל

אינטל הכריזה באופן רשמי על ה-Bay Trail. מערכות על שבב אלו מיועדות לשוק הטאבלטים. שוק זה נשלט כיום במעבדים המבוססים על טכנולוגיה של ARM.

אינטל רוצה לחדור לשוק הזה בחוזקה. המערכות על שבב החזקות, שיגיעו בתצורה של 4 ו-2 ליבות, אמורות לעזור לה לעשות זאת. אלו גם המערכות מבוססות אטום הראשונות שמיוצרות בתהליך ייצור של 22 נו-מטר. הן אמורות לסייע בייצור טאבלטים דקים במיוחד עם זמני עבודה ממושכים.



שינוי משמעותי נוסף בסדרה החדשה היא השבב הגרפי. לעומת משפחת ה-Clover Trail הקודמת בה שובץ שבב PowerVR של Imagination Technologies, בערכות החדשות ישולבו שבבים גרפיים של אינטל עצמה. לפי החברה זה הוביל לקפיצה של פי שלוש בביצועים הגרפיים.



אינטל תשיק בהתחלה את סדרת ה-Z3700 עם ארבע ליבות שמיועדת לטאבלטים מבוססי חלונות ואנדרואיד כאחד. מאוחר יותר היא תשיק גם את סדרת ה-Z3600 שמבוססת על שתי ליבות ומיועדת לשוק המחירים הנמוך במיוחד, אפילו מתחת ל-100 דולרים.



מספר חברות, לנובו (Lenovo) ואייסר (Acer) לדוגמה, כבר הכריזו על כוונתן להציע מחשבים וטאבלטים מבוססי Bay Trail. ההכרזה המפתיעה הייתה מכיוונה של דל (Dell) שהודיעה שתחיה את המותג Venue שלה עם טאבלט 8 אינץ' מבוסס חלונות 8.1.