בנייה
בנייהפלאש 90

בעיצומו של יום הכיפור עבדו פועלים בהמשך בנייתו של מתחם עסקים חדש ההולך ונבנה בקרית אתא. כך טוען ביומן ערוץ 7 הרב טוביה שולזינגר, רב קהילה בקרית אתא.

הרב שולזינגר מדגיש כבר בפתח דבריו את חומרת קדושתו של היום בו חל יום הכיפורים ביום השבת, קדושה מיוחדת המתרחשת אחת לכמה שנים. עוד מדגיש הרב שולזינגר את היות מתחם העסקים הנבנה "בלב ליבה של קרית אתא, באזור של אלפי מתפללים, אזור של שישה בתי כנסת".

המתחם המדובר נבנה מול קניון של חברת עזריאלי וגם הוא, כך מספר הרב שולזינגר, נבנה על ידי חברת עזריאלי ואמור לכלול משרדים וסופר מרקט ענק. "מתפללים שעברו בסמוך שמעו קולות עבודה, קולות של דיסק. הם עלו למעלה ונדהמו לראות שחמישה או שישה פועלים עובדים במקום", מספר הרב שולזינגר ומוסיף כי עם הגילוי "נהייתה מהומה".

הסתבר כי הפועלים עבדו במקום מזה מספר שעות והתגלו על ידי המתפללים סמוך לשעה ארבע אחר הצהרים. לאחר שנוכחו בזעמם של המתפללים עזבו את המקום. הרב שולזינגר מציין כי לו עצמו לא ידוע אם מדובר בפועלים יהודים או לא, אך לדבריו אין כל הבדל בין השניים וחמורה בעיניו לא פחות מציאות בה פועלים גויים מובאים כדי לחלל שבת ויום כיפור עבור היהודים.

עוד מספר הרב שולזינגר כי רבני העיר פנו הבוקר לחברה הקבלנית הבונה את מתחם העסקים על מנת לקבל הסבר לאירוע המדובר.

בדבריו מזכיר הרב שולזינגר כי כבר לפני כשנתיים, כאשר נבנה הקניון הסמוך התגלה כי שבת אחר שבת עבדו פועלים בבנייתו, אירוע שהוביל למחאות נמרצות מקרב תושבי העיר. "בקרית אתא יש סטטוס קוו שבו שומרים את השבת ועזריאלי פורצים את הטאבו הזה", אומר הרב שולזינגר ומזכיר את האגדה על אלישע בן אבויה שפגש את רבי מאיר וסיפר לו כי לא יוכל לעשות תשובה על מעשיו משום שרכב על סוס ביום כיפור שחל בשבת, אגדה המדגישה את חומרת קדושתו של היום המיוחד.

בדבריו שב הרב שולזינגר ומדגיש כי גם הציבור החילוני בקרית אתא מכבד את השבת ואת התורה ואינו חפץ בפריצת הסטטוס קוו הנדיר בצפון, סטטוס קוו שבו אין פעילות עסקית ואחרת בפרהסיה של העיר במהלך השבתות. לדבריו לא יתכן שיובא גורם מהחוץ ויביא לחילול הימים הקדושים בניגוד לרצון התושבים.

מקבוצת עזריאלי נמסר ש"לא היו דברים מעולם". לדברי אנשי עזריאלי "מדובר באתר בניה אשר עבודות הבניה בו נפסקו עם כניסת יום כיפור והחלו מחדש רק היום, יום ראשון בבוקר".

יצוין כי לאחר השיחה עם הרב שולזינגר שוחחנו גם עם יורם אליהו, איש ציבור בקרית אתא, שהיה נוכח במקום ואף רדף אחר הפועלים. לדבריו הדברים היו גם היו "אני בעיני ראיתי. לא מלאך ולא שרף אלא אני בעצמי", אמר בתוקף. לנו לא נותר אלא להציג בפניכם את שתי הגרסאות זו מול זו.