הרב איתן אייזמן
הרב איתן אייזמןרועי עדות
שליש מחברי מועצת סניף 'הבית היהודי' בירושלים התכנסו אמש (שני) לישיבה ארוכה שבסיומה הוחלט להקים רשימה שתתמודד על מקום במועצת העיר ותתחרה ברשימת 'הבית היהודי' בראשות דב קלמנוביץ'.

הישיבה כונסה על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לדחות אתמול את עתירתו של יו"ר הסניף איציק משה, שדרש להכיר בהחלטתם של שניים מדייני בית הדין של המפד"ל לפיה הבחירות שנערכו במועצת בעבר הסניף כשרות. השופט גדעון גינת מתח ביקורת על יו"ר מועצת הסניף על מניעת מיצוי ההליך בבית הדין של המפלגה.

השר לשעבר זבולון אורלב הסיר את מועמדותו ובישיבה אמש הוחלט להציב בראש הרשימה החדשה את שמואל שקדי, לשעבר סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך. אחריו ברשימה תוצב חגית משה, רעייתו של יו"ר הסניף איציק משה, וכן ישולבו צעירים כדוגמת אריאל מרסקי וליאב חדד.

גורמים שנכחו בישיבה אמרו לערוץ 7 כי הפילוג מ'הבית היהודי' אינו סופי וברקע מתקיימים מגעים להרכיב בכל זאת רשימה מאוחדת של הציונות הדתית בירושלים. "בינתיים הוקם צוות משא ומתן ונבחנת אפשרות לשלב ידיים עם אריה קינג", סיפרו הגורמים.

ראש מוסדות 'צביה', הרב איתן אייזמן, הוא העומד מאחורי "הצנחתו" של שקדי לראשות הרשימה. הרב אייזמן נבחר פה אחד כמי שירכיב את הרשימה, בשעות הבודדות שנותרו עד להגשת המועמדות.

מהבית היהודי נמסר הבוקר כי "המפלגה דוהרת להצלחה בבחירות, ואיומים של מי שלא קיבל תפקיד להקים רשימה חדשה הם מיותרים. אחרי ההפסד אמש בבית המשפט, מוטב שמר איציק משה וזבולון אורלב יחדלו מניסיונות הפילוג ויתגייסו להצלחת הבית היהודי בירושלים".