ה-Active, הגרסה הקשיחה של ה-Galaxy S4
ה-Active, הגרסה הקשיחה של ה-Galaxy S4סמסונג

חבר חדש במשפחת ה-Galaxy S4 של סמסונג.

החברה הקוריאנית השיקה בארץ את ה-Active. מדובר בגרסה מוקשחת של טלפון הדגל של החברה. הוא מצויד בגוף אלומיניום במקום פלסטיק, והוא אמור להיות עמיד כנגד מים, אבק וגם נפילות. הוא עומד בתקן IP67 שפירושו עמידות באבק ובמים בעומק של עד מטר למשך עד חצי שעה.



באופן טבעי, בגלל הגוף המתכתי, המכשיר החדש עבה יותר מ-S4 הרגיל, וגם כבד יותר. עוביו מגיע ל-9.1 מ"מ ומשקלו, כולל סוללה בנפח של 2,600mAh, הוא 151 גרם.



שינוי נוסף, לפחות לגבי המכשיר המוקרי בסדרה שהושק בארץ, הוא שימוש במעבד ארבע ליבות במקום במעבד ה-Exynos Octa מתומן הליבות. בכך הוא דומה לטלפון שהושק בארצות הברית והיה מבוסס על מעבד ארבע ליבות של קוואלקום במהירות 1.9 ג'יגה-הרץ.



בשאר מאפייני התצורה אין הבדלים כמעט. ה-Active מגיע עם זיכרון עבודה בנפח 2 ג'יגה-בייט, וזיכרון אחסון בנפח 16 ג'יגה-בייט (רק כ-11 ג'יגה-בייט פנויים לטובת המשתמש) שניתן להרחבה באמצעות כרטיס microSD בנפח של עד 64 ג'יגה-בייט.



מסך LCD הוא בגודל 5 אינץ' והוא מציע רזולוציית אבחנה גבוהה מלאה וכן טכנולוגיה שמאפשרת שימוש בתכונות המגע של המסך עם כפפות. הוא מצויד מצלמה אחורית ברזולוציית 8 מגה-פיקסל עם מבזק LED, מצלמה קדמיית ברזולוציית 2 מגה-פיקסל.



המחיר של המכשיר הוא 3,299 ש"ח, כמו המחיר הרשמי של ה-Galaxy S4.