מורל גבוה בנצר
מורל גבוה בנצר'נשים בירוק'

כ-1200 חניכות תנועת הנוער 'אריאל' הגיעו אתמול (שני) מכל הארץ לגוש עציון למבצע הזדהות עם החלוציות המתחדשת במרחבי ארץ ישראל.

ראשי תנועת 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, שקיבלו את פני הבאות לאדמות נצר מספרות על האירוע: "מאות רבות של חניכות, מעשרות סניפים ועם מורל בשחקים, גדשו את החלקות החקלאיות בנצר, אותן אדמות חקלאיות שניצלו מהשתלטות ערבית ע"י תנועת 'נשים בירוק' ופעילי גרעין נצר".

"בידיים ובמעדרים ניכשו החניכות את החלקות והשקו את העצים במים שהביאו למקום בדליים כי העץ הוא עבורנו כחייל בשטח השומר על אדמות ארץ ישראל".  המסר העיקרי אותו ביקשו קצובר ומטר להנחיל לחניכות הוא ההכרה והתחושה הפנימית ש"כל מקום שהן דורכות עליו, לנו הוא, לעם ישראל".

"החניכות הרגישו כיצד בפעילותן ובנוכחותן במקום הן ממשיכות את צעדיהם של האבות כאשר הן קובעות עובדות בשטח לדורות הבאים", בדברי השתיים הן משבחות את הארגון והסדר המופתי בו ניהלו המדריכות והקומונריות את הסיור כולו.

את הסיור חתמו החניכות והמארגנות בהבטחה לחזור ולקיים במקום מחנה נוער חקלאי.

יוסי ורדי, מזכ"ל תנועת 'אריאל', מספר על ראשיתו של הקשר בין התנועה ל'נשים בירוק'. "כאשר היינו בדרך להכנה לקראת מסע סוכות, מסע שהתקיים היום באזור גוש עציון, עברנו דרך נצר וגילינו את העשייה הענקית שנעשית שם בתחום גאולת הקרקעות והחלטנו להביא אל המקום את החניכות כתחנה אחת בין תחנות המסע".

בתחנות המסע עוברות חניכות התנועה באתרים שונים בהם מושם דגש על ערך מרכזי מחיי עם ישראל. בין השאר התוודעו לערכי קדושת עם ישראל באתר בו נמצא מקווה מימי בית שני, כך גם התוודעו אל ערך העלייה לרגל ועוד. בנצר נשאו החניכות את ערכי גאולת הקרקע. "המסר שהעברנו לחניכות הוא שכשם שהאושפיזין הם שלוחיו של הקב"ה לעם ישראל כך עלינו לשאוף ולהיות שלוחיו של הקב"ה בדורנו", אומר ורדי.

על המפגש עצמו בין החניכות, המדריכות והקומונריות ל'נשים בירוק' הוא מספר: "לאחר שגילינו את המקום שאלנו איך נוכל לסייע ואכן הבנות עבדו בסיקול, בעידור, בפינוי שטח בהשקיה ובטיפוח העצים ובכוונתנו להמשיך ולקיים את הקשר הזה עם 'נשים בירוק'. נשב יחד ונראה איך אנחנו ממשיכים יחד ומחזקים את הקשר של חניכי וחניכות תנועת 'אריאל' לארץ ישראל, לתורת ארץ ישראל ולגאולת הקרקע".

"אשרינו שאנחנו זוכים לראות את הנוער הנפלא הזה, התמים והצומח בטבעיות בארצו, ארץ ישראל", מסכמות קצובר ומטר את האירוע כולו ומזמינות את הציבור כולו להגיע לנצר במהלך חול המועד סוכות. סוכה כשרה תמתין שם למבקרים ולמטיילים.