הזדעזעה. רגב
הזדעזעה. רגבפלאש 90
ועדת הפנים של הכנסת, בראשותה של ח"כ מירי רגב, דנה הבוקר (שלישי) בהשלכות החלטתו של בג"ץ אתמול - לבטל את התיקון לחוק המסתננים ולאסור החזקתם במשמורת במשך 3 שנים. 

"טוב שבנינו את הגדר, אבל הגדר אינה מספיקה. צריך גם חוקים שיחזירו את המסתנן לארץ מוצאו שלא תהיה לו מוטיבציה לשלוח כסף למשפחתו", אמרה בפתח הדברים יו"ר הוועדה ח"כ רגב.

"החלטת בג"ץ התעלמה ממציאות חברתית ודמוגרפית שיש במדינה, התעלמה ממדינה שלישית". רגב ציינה כי אינה יודעת אם השופטים הסתובבו בדרום ת"א וראו את רמת הפשיעה אבל היא "מכבדת את החלטת בג"ץ". עוד קראה להביא הוראת שעה והצעת חוק מהירה שתתן מענה לתושבי דרום תל אביב ואזרחי המדינה כפתרון ביניים.

במהלך הדיון בוועדה, התפרץ נציג תושבי השכונות בדרום תל אביב, עובד חוגי, ומחה על החלטת בג"ץ לביטול התיקון לחוק המתיר כליאת מסתננים לשלוש שנים. "אני רוצה להחזיר את תעודת הזהות שלי ואני מבקש תעודת מסתנן שכולם יגנו עליי", צעק חוגי.

הרכב של תשעה שופטי בג"ץ קבע אתמול כי החוק למניעת הסתננות אינו חוקתי. שופטי בג"ץ קבעו פה אחד כי  יש להתחיל בהליך הבחינה הפרטנית והשחרור של כל המוחזקים כיום במשמורת לאלתר.

השופטת עדנה ארבל, שכתבה את מרבית פסק הדין, כתבה כי " כליאת המסתננים ושלילת חירותם לתקופה ארוכה של שלוש שנים הינה פגיעה אנושה ולא מידתית בזכויותיהם, בגופם ובנפשם".