רשות השידור
רשות השידורפלאש 90

עמי פופר, היושב בכלא בעוון רצח של שבעה פלסטינים ועונשו קצוב ל-40 שנה, שלח הבוקר (ג') מכתב זועם מתאו בכלא לרשות השידור, על רקע שידור הקדימון לתוכנית הסאטירה "היהודים באים".

בקדימון, ששודר לפני ימים ספורים והורד בעקבות ביקורת ציבורית ופרלמנטרית רחבה- נראים שחקנים המגלמים את ברוך גולדשטיין, יגאל עמיר ויונה אברושמי ובו הם נראים שרים לקול הלחן של שיר הילדים "אבל אני" את המילים: "לפעמים אני גיבור ולפעמים רוצח/ לפעמים מתנקש ולפעמים טובח/ אבל אני רוצח ימני".

"זהו סרטון מזעזע ושלוח רסן המשחיר את דמותו של ציבור שלם בחברה הישראלית", כתב היום עמי פופר במכתבו "הוא מסית את הצופים לראות את כלל ציבור המתנחלים וציבור הדתיים- כרוצחים תאבי נקם ודם".

כזכור, עמי פופר נכלא בעוון רצח של שבע פלסטינים ופציעת 11 נוספים בצומת גן הוורדים בראשון-לציון. היא נידון על-ידי בית המשפט לשבע מאסרי עולם מצטברים ולעוד 20 שנה חופפות, אך עזר וייצמן קצב את עונשו ל-40 שנה בלבד.

לאחרונה עלה שמו לכותרות בהקשר למכתב ששלח לראש-הממשלה ובו דרש לנהוג בהדדיות ולשחרר במסגרת כל עסקה בה משחררים פלסטינים- גם אסירים יהודים שנכלאו על רק לאומי.

שמואל (זנגי) מידד, מייסד עמותת "חוננו" המייצגת משפטית את עמי פופר: "הסרטון הזה הוא ביטוי מצער לאווירה שנוצרה בארץ בשנים האחרונות ומתירה את דמם של ציבורים שלמים בחברה. עמי פופר זועק היום את זעקתו של קהל שלם- ועל כל החברה הישראלית להטות לכך אוזן. הסאטירה הישראלית כבר שנים רבות ניצבת בפני מדרון חלקלק- והיום התוודענו לחציית כל הקווים האדומים ולשבירת כל הכלים בחסותה של רשות השידור.  ימים ספורים אחרי יום הכיפורים- והתקשורת נקראת לחשבון נפש. די להסתה!".