גם Nvidia נכנסת לתחום ייצור הטאבלטים
גם Nvidia נכנסת לתחום ייצור הטאבלטיםNvidia

חברת Nvidia השיקה באופן רשמי את ה-Note. מדובר בפלטפורמה מלאה לטאבלט שמכילה את כל הרכיבים הנדרשים.

יצרניות יוכלו להשתמש בפלטפורמה הזו כדי להוציא לשוק בזריזות דגמי טאבלטים שונים. Nvidia תמתג את הטאבלטים הללו בדומה לגוגל. הכוונה היא ליצור פלטפורמה שתאפשר למכור לצרכן טאבלטים במחיר של 199 דולרים ומטה.



ה-Note מבוסס על המערכת על שבב של Nvidia, הלו היא ה-Tegra 4. מערכת זו מציעה ארבע ליבות Cortex-A15 של ARM במהירות 1.8 ג'יגה-הרץ. ליבה חמישית, במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ, תשמש תרחישים בהם אין צורך בכוח עיבוד רב. בנוסף כוללת המערכת 72 ליבות גרפיות שמבוססות על טכנולוגיית ה-GeForce של Nvidia.



הטאבלט מציע מסך IPS בגודל 7 אינץ' ברזולוציה של 1,280x800 פיקסלים. הוא מגיע עם מצלמה אחורית ברזולוציה של 5 מגה-פיקסלים. מצלמה זו משתמשת במנוע קנייני בשם Chimera שאמורה לספק יכולות עיבוד מיוחדות בזמן צילום תמונות ווידאו. כמו כן יסופק הטאבלט עם יישום בשם Camera Awesome שמאפשר הקרנה בהילוך איטי, צילום במהירות של עד 100 פריימים לשנייה ועוד.



הטאבלט יגיע עם 16 ג'יגה-בייט נפח אחסון. ניתן להוסיף זיכרון אחסון באמצעות כרטיס microSD בנפח של עד 32 ג'יגה-בייט. הוא יצויד כמובן בחיבור microHDMI כדי שניתן יהיה לחבר אותו לטלוויזיה תומכת, וכן בזוג רמקולים שפונים קדימה ומבוססים על טכנולוגיית אודיו של Nvidia בשם PureAudio. טכנולוגיה זו אמורה לספק אודיו עמוק במיוחד, כולל תמיכה מיוחדת בבס.



הטאבלט מציעה גם תמיכה בחרט באמצעות טכנולוגיה שהחברה מכנה DirectStylus. ניתן יהיה להשתמש בכל חרט, מעבר לזה שיגיע כברירת מחדל עם הפלטפורמה. טכנולוגיה זו, כמו אחרות, ייהנו מעדכונים אוטומטיים שתספק Nvidia עצמה בשיטת Over the Air (ללא צור בהורדת תוכנה למחשב וחיבור הטאבלט).



ה-Note מבוסס על גרסה נקייה של אנדרואיד, עם תוספת של כמה יישומים של Nvidia, והוא אמור להציע עד 10 שעות עבודה.