נפתלי בנט
נפתלי בנטיששכר רואס

25 חברי קונגרס ופרלמנט מרחבי העולם הגיעו לארץ לביקור תמיכה בישראל.

חברי הפרלמנט הם ראשי שדולות למען ישראל המייצגים מאות חברי קונגרס ופרלמנט מכל העולם, והם חלק משדולת אוהבי ישראל (Israel Allies Foundation) שבנשיאות הרב בני אלון, המאגדת פעילות בינלאומית בנושאים הנוגעים לישראל.

בארוחת צהריים חגיגית שהתקיימה היום (א'), במלון ממילא בירושלים, התארח שר הכלכלה, נפתלי בנט, וראש העיר ירושלים, ניר ברקת.

שר הכלכלה בנט סיפר לנוכחים כי "אחד הדברים שמסמלים את חג הסוכות הוא הזיכרון. עם ישראל ישאר לנצח כי הוא זוכר את ההיסטוריה שלו. ולמרות ההיסטוריה שלנו בארץ ישראל, הקיום שלנו בארץ הקודש אינו מקובל על אלו שסובבים אותנו."

בנט התייחס לרצח החייל תומר חזן הי"ד והסביר כי תקריות טרור מסוג זה מתרחשות אחת לכמה זמן. בנט סיפר את סיפורו של אברהם שלמה זלמן צורף, שעלה מאירופה לישראל ובנה בית כנסת בעיר העתיקה בירושלים. בוקר אחד נרצח על ידי טרוריסטים שלא קיבלו את העתיד שלנו בארץ הזו. נכדו, היה יואל משה סלומון, שייסד את העיר פתח תקווה, ובנו היה אחד ממייסדי "טבע", אחת מחברות התרופות הגדולות, ואחת מההצלחות הגדולות של ישראל.

"זה לקח שכולנו צריכים ללמוד, על הקשר שבין אברהם שלמה צורף ותומר חזן שנרצחו. התשובה לטרור האיסלאמי הוא להמשיך לגדל את העתיד שלנו בארץ הזו. הם הורסים- אנחנו בונים, הם הורסים - אנחנו מגדלים. אנחנו נלך ונבנה ערים חדשות, עסקים חדשים, נביא עוד ילדים. זו התשובה האמיתית לטרור".

בנט הוסיף ואמר כי "אנו 20 שנה לאחר הסכמי אוסלו, הפרטנר שלנו עדיין לא השתנה, אף אחד לא עושה שלום עם טרוריסטים שזורקים גופה של חייל לתוך בור. אני עדיין לא שמעתי הודעת גינוי אחת מהרשות הפלסטינית וממנהיגיה. אם המקרה היה הפוך ויהודי היה רוצח פלסטיני כל הפוליטיקאים הישראלים ואני בתוכם, היינו מגנים זאת- גינוי ולא לחישה".