תומר חזן הי"ד
תומר חזן הי"דבאדיבות המשפחה
מאות חברים ובני משפחה ליוו (יום א') את סמל תומר חזן הי"ד למנוחות בבית העלמין הצבאי בחולון, לאחר שנרצח בידי מחבל בסוף השבוע.

חזן נחטף ונרצח על ידי נידאל עמאר, פלסטיני תושב בית-אמין. מחקירת השב"כ עולה כי המחבל פיתה את חזן, שעבד עמו במסעדה בבת ים, לנסוע איתו במונית ליישוב שערי תקווה ומשם ללכת לבית מגוריו שבכפר.

בדרך לביתו, הוביל עמאר את חזן לשטח פתוח באזור קלקיליה, שם רצח אותו. 

שכניו של חזן מעיר מגוריו בת ים ספדו לו היום וסיפרו על היחס החם שהעניק לכל אדם. "אנחנו לא מעכלים את זה, תומר היה ויהיה החבר הכי טוב ואדם כה מיוחד. בחור מדהים מאוד שנעלם לנו ביום אחד".

שר הכלכלה נפתלי בנט התייחס היום לרציחתו של חזן ותקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על שלא גינה את הרצח המזעזע. "אנו 20 שנה לאחר הסכמי אוסלו, הפרטנר שלנו עדיין לא השתנה, אף אחד לא עושה שלום עם טרוריסטים שזורקים גופה של חייל לתוך בור.

"אני עדיין לא שמעתי הודעת גינוי אחת מהרשות הפלסטינית וממנהיגיה. אם המקרה היה הפוך ויהודי היה רוצח פלסטיני כל הפוליטיקאים הישראלים ואני בתוכם, היינו מגנים זאת- גינוי ולא לחישה", דברי בנט.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקר היום בגוש עציון והתייחס לרציחתו של חזן הי"ד. "מדובר באירוע קשה מאוד ומצער למרות המאמצים הגדולים שמשקיע מערכת הביטחון כדי למונעם". השר יעלון הוסיף כי "השקט הביטחוני היחסי השורר כיום אינו ערובה לכך שהמצב יימשך כך גם בעתיד ומדינת ישראל נערכת לכל סוגי התרחישים".