צילום: הצלה יו"ש


לוחם גבעתי, סמל ראשון גל (גבריאל) קובי מטירת הכרמל נרצח הערב (ראשון) מירי צלף לעברו בסמוך למחסום 'בית מרקחת' בחברון. הודעה נמסרה למשפחתו.


צוותי מד"א וכוחות רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי לחייל שנפגע בצווארו. בהמשך הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים ושם נקבע מותו.


הירי בוצע על ידי צלף שהסתתר בבית פלסטיני וירה קליע אחד שפגע בחייל. קודם לירי דווח על ידויי אבנים במקום. כוחות צה"ל הטילו עוצר על חברון, הקימו מחסומים ופתחו בסריקות באזור במטרה לאתר את האחראים למעשה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל פועל במישור המבצעי-מודיעיני ללכוד את מבצעי הירי. כוחות רבים עורכים כעת סריקות באזור וצה"ל מבצע כתר על העיר".


תנועת הנוער 'אור ישראלי' הביעה צער על הירצחו של קובי, בוגר התנועה. "משפחת 'אור ישראלי' מלווה את המשפחה בשעות קשות אלו".


שרים בממשלה מתחו מוקדם יותר הערב ביקורת על מדיניות שחרור המחבלים, חרף העובדה שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסרב לגנות את פעולות הטרור נגד ישראל. שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד ביתנו) אמר כי "מקומם של מחבלים רוצחים הוא בכלא וכל שיחרור מגביר את תאוות הרצח ואת הרצון לשחרר רוצחים נוספים".


שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) דורש לשנות את מדיניות הממשלה. במכתב ששלח בנט לשרי הקבינט המדיני- ביטחוני קרא לקיים דיון מחדש בסוגיה. "בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ושל פגיעה בחיילי צה״ל", כתב השר בנט.


לדבריו, מכיוון ששחרור המחבלים הוגדר מראש כתלוי בהתקדמות המשא ומתן המדיני, "אין ספק שישנן לצערנו התפתחויות מאז תחילת המשא ומתן המחייבות את הממשלה לחשב את דרכה מחדש. התשובה לטרור צריכה להיות מלחמה ברוצחים ולא שיח עם מעודדי רוצחים".


שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי) אמר בתגובה לפיגוע הירי כי "עם ישראל מאס כבר בסיסמאות אחרי פיגועים. בימים בהם הטרור חוזר להרים ראש אל מול חולשה מדינית צריך לחזור ולדרוש: תנו לצה״ל לנצח. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת כאשר לא כובלים את ידיו".


דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, הבהיר כי אירועי חג הסוכות בחברון יתקיימו מחר (שני) כמתוכנן וקרא לעם ישראל לפקוד את עיר האבות. "אנו כואבים את הפיגוע ושולחים תנחומים למשפחה. מדינת ישראל ידעה פיגועים בעבר וידעה גם להתגבר. עצרת החג ההמונית  תתקיים מחר כמתוכנן ותיוחד לאירוע התחזקות, התעצמות, שמחה ובנין. אנו קוראים לרבבות להגיע ללא חשש ולהוכיח שאנחנו לא נכנעים לטרור", כך ארנון.