עשרות אלפי אנשים השתתפו (מוצאי שבת) בשמחת בית השואבה שערכה חסידות מישקולץ בפתח תקווה.

בחגיגות שהתקיימו בכיכר מישקולץ בעיר, נצפו בין היתר ראש העיר אורי אוהד, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, רבנים, אישי ציבור ואורחים רבים.

האדמו"ר ממישקולץ, הרב שלום ברגר, נאם באירוע והתייחס לגזירות הכלכליות שהוביל שר האוצר יאיר לפיד. "לדאבוננו, קם לנו בזמן האחרון איש רע, המנסה לקרוע את האחדות היפה השוררת בעם. אותו איש מנסה להצר את צעדיהם של אלפי משפחות, בגזילת לחמם והצרת צעדם. אותו איש מנסה לסחוף אחריו ממשלה ומדינה שלימה בגזירות קשות וכואבות ולמחוק כל סממן של תורה ויהדות בארץ".

האדמור תקף, "ואחרי כל זאת הוא גם מנסה למכור לנו כאילו יש לו איזה 'לפיד', אג'נדה מסוימת שתאיר לנו את החיים".

הוא פנה לשר האוצר מעל הבמה ואמר "שמע אותי טוב, גם לנו יש לפיד. אך ההבדל בינינו הוא שהלפיד שלנו הוא לפיד אש המאיר את החשיכה, הלפיד שלך הוא לפיד שאינו בוער כלל, המוציא עשן בלי אש, המערפל את האנשים ומרמה אותם, עשן שהולך ונמוג. הלפיד שלנו הוא לפיד של אלפי שנים, לפיד אש שבוער כבר שנים רבות מיום מתן תורה כמו שכתוב 'וכל העם רואים את הקולות ואת הלפידים'.

"לפיד שמאיר לנו את הדרך הנכונה, למסור את נפשנו ללימוד התורה וקיום המצוות, וכך נמשיך, לא נפסיק ולא נפול ברוחנו! ולא תצליח לכבותינו, כמו שאמר שלמה המלך 'מים רבים לא יכלו לכבות'", אמר האדמו"ר והוסיף "אנחנו לא מפחדים משונאי ישראל כמוך".

ראש העיר אוהד אמר בנאומו כי "עיריית פתח תקוה בראשותי שמחה לתת את חסותה לאירוע מרכזי זה של חסידות מישקולץ, כי רק מרן האדמו"ר ממישקולץ מנהיגנו הדגול והנערץ, יודע לקרב ולחבר בין כל חלקי העם כמו שאתם רואים כאן הערב. גאוות העיר פתח תקוה שהאדמו"ר ממישקולץ שוכן בתוכה", הודה אוהד.

על החלק האומנותי ניצחו ענקי הזמר ליפא שמעלצר ויניב בן משיח, יחד עם תזמורתו של יהודה גלברמן.