מסעדת צחי בשרים
מסעדת צחי בשריםצילום: פלאש 90
מוטי אלמשעלי (42) מעפולה ניהל את מסעדת "צחי בשרים" בבת ים במשך חמש שנים, עד לפני כחודשיים.
 
בראיון בלעדי ל"ישראל היום" הוא מגלה כי המחבל נידאל עאמר, רוצחו של סמל תומר חזן ז"ל, ניסה לפתות גם אותו להגיע לביתו שבכפר בית אמין, בטענה כי מתחת לבית טמון אוצר ובו כסף רב.

"לפני כשלושה חודשים סיפר לי נידאל על מטמון של הרבה כסף שכביכול מוסלק במבנה עתיק מתחת לבית מגוריו", מגלה אלמשעלי, "הוא סיפר שהשייח' של הכפר אסר על משפחתו להרוס חלק מהבית כדי להגיע למטמון והציע לי לבוא אליו הביתה עם רב יהודי שכביכול ישבור את הקללה ויאשר להרוס את הבית כדי להוציא את המטמון. אם זה יקרה, הבטיח לי נידאל, שנינו נהיה עשירים מאוד.

"דחיתי את ההצעה, ואחרי שנודע לי שהוא מי שרצח את תומר הייתי בהלם. הבנתי שגם אני וגם הרב שהייתי מביא איתי היינו עלולים ליפול קורבן לרצח נורא. בכל חודשי ההיכרות שלי עם נידאל הוא מעולם לא הזכיר את אחיו, שיושב בכלא בישראל".

מוטי טוען כי הרוצח מעולם לא עורר חשד אצל חבריו לעבודה. "נידאל לא הצטייר בעיניי כאדם מסוכן, ההפך הוא הנכון. הוא היה עובד מסור, חרוץ ומנומס. העברית שלו היתה רהוטה והלקוחות אהבו אותו. הוא תמיד הגיע ראשון לעבודה ויצא אחרון. בכל פנייה ללקוחות תמיד שמעתי אותו אומר את המילים 'בבקשה', 'נשמה', 'תודה רבה'. הוא היה עובד מושלם ולא היה לנו שמץ של רמז על מה שמתחולל במוחו. כנראה בני משפחתו השפיעו עליו".

אלמשעלי, שחקן עבר בקבוצת הכדורגל של הפועל עפולה, נשוי ואב לשלושה, חזר לפני חודשיים להתגורר בעפולה, ואתמול נסע להשתתף בהלווייתו של סמל חזן ז"ל: "אני לא מעכל את האסון. רק לפני חודשיים עשו לי מסיבת פרידה כשעזבתי את המסעדה והתחבקתי עם תומר ועם נידאל. כמה חודשים לפני זה הם באו לשמוח בחגיגת בר המצווה של הבן שלי. תומר היה בחור נפלא, מסור ומחבק. עובד מצוין שאהבתי לדבר איתו על הכל, והיינו משחקים כדורגל ביחד. הרצח שלו פשוט מזעזע אותי". 

שני עובדים נוספים במסעדה סיפרו ל"ישראל היום" כי הרוצח פנה אליהם וניסה לשכנעם לנסוע איתו לכפר. "הוא כל הזמן סיפר שיש כסף שמוסתר באחד הבתים בכפר והוא צריך חבר טוב שיעזור לו לחפור שם", אמרו העובדים, "אחר כך הוא המציא משהו על אפשרות להרוויח כסף מעיסקה. שני עובדים שאליהם פנה כמה פעמים לא הסכימו לנסוע. תומר הסכים, אבל לא ידענו שהוא פנה אליו".