פיגוע בקניה
פיגוע בקניהReuters

סדרת פיצוצים עזים נשמעה היום (שני) באזור קניון "ווסטגייט" שבלב בירת קניה ניירובי, בתוכו נמשכת כבר למעלה מ-48 שעות דרמת חטיפת בני הערובה.

ככל הנראה הפיצוצים הם חלק מניסיונות של כוחות הביטחון המקומיים להשתלט על הקניון ולהביא את הפיגוע לסיום, כיומיים לאחר שהחל.

בתמונות המשודרות מאזור הקניון, בלב ניירובי, נראה עשן כבד המיתמר מעל הקניון. גורם ביטחוני טען כי כוחות הביטחון הם שאחראים לפיצוצים. "אנחנו עשינו את זה, אנחנו מנסים להיכנס לקניון דרך הגג", הסביר.

מאידך, משטרת קניה פרסמה הודעה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, ובה נאמר כי כוחות הביטחון הצליחו להשתלט על כל המבנה של הקניון. "כעת נעשות פעולות הכרחיות על מנת להביאו לסיומו של האירוע", נכתב בהודעה.

מוקדם יותר הבוקר (שני) העריך דובר צבא קניה כי השתלטות הצבא על המקום ונטרולם הסופי של המחבלים יתבצע בתוך זמן קצר, אולם עם זאת הבהיר כי לא יוכל להגדיר את פרק הזמן המדויק לו זקוקים אנשי הביטחון הקנייתיים לצורך השלמת המשימה.

נזכיר כי על פי חלק מהדיווחים מקיימים כוחות הביטחון קשר רציף עם גורמים הביטחון בקניה ומסייעים להם במאמצי ההשתלטות. לפי שעה אין אישור רשמי לידיעות הללו ולא ידוע מה היקף המעורבות הישראלית בהשתלטות, ואולם ידוע כי מערכת הביטחון הקנייתית מקיימת קשרים קבועים עם מערכת הביטחון והמודיעין הישראלית.