ראש המועצה המקומית אלקנה, צדוק זהוראי, קיים בראשית השבוע מספר שיחות והתכתבויות עם גורמי ממשל שונים, בהם סגן שר הביטחון דני דנון ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל, במטרה לייצר "תגובה התיישבותית" הולמת לאירועי הדמים ולמצב הביטחוני.
 
זהוראי הסביר כי "זוהי השעה לתת תשובה הולמת למעשי הרצח הנפשעים. אין תגובה חזקה יותר, אמיצה ובטוחה מאשר אישור מיידי של 283 יחידות הדיור בשכונה הצפונית, הממוקמת כמרחק פסיעה מהמקום בו התרחש הפשע הנורא".
 
"אישור הבנייה על ידי ראש הממשלה הינה הצהרה מהדהדת כי דם יהודי לא יישפך לחינם וכי כל מעשה מתועב שכזה רק יחזק יותר את האמונה שלנו באדמתנו זו. אני סמוך ובטוח כי תפעלו בנחישות למען חיזוק התיישבותנו כאן בארץ האבות", הוסיף.
 
היישוב אלקנה נמצא בסמוך לכפר סניריה, הכפר שבשטחו בוצע בשבת הרצח הנפשע של החייל תומר חזן הי"ד, בידי תושב הכפר בית-אמין, הסמוך אף הוא לאלקנה וליישובים השכנים במערב השומרון, שערי-תקוה עץ אפרים ואורנית. 
 
בשבוע שעבר, עוד בטרם הרצח, יזם זהוראי פנייה משותפת של ראשי המועצות לשר הביטחון משה יעלון ובו הם מביעים התנגדות לפתיחת שער ליציאת פועלים באיזור גדר ההפרדה על כביש 505. במכתב, עליו חתומים ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ראש מועצת אורנית שלומי לנגר וזהוראי, נאמר כי הם תומכים בדרישת מנכ"ל הישוב שערי תקווה חיימון בלומנפלד, למנוע הקמת שער למעבר פועלים על ציר 505 בצמוד לגדר ההפרדה המוקמת בימים אלו.
 
השלושה קראו לשר הביטחון להתערבות מהירה ודחופה בטיפול בתופעת השב"חים והמסתננים החמורה ולהחזרת תחושת הביטחון לתושבי הישובים. הנושא הועלה במפגש של ראש רשויות יו"ש עם השר לפני כשבועיים, ב-3 בספטמבר, בלשכתו של מסיקה.
 
ראשי המועצות הציגו גם את סכנת הפגיעה החמורה בביטחון התושבים, בזמן הנסיעות המשותפות עם הפלשתינים בקווי התחבורה הציבורית. השר יעלון הבטיח כי יפעל מיידית לפתרון מהיר של בעיית הנסיעות המשותפות ופוטנציאל הפח"ע הטמון בהן.