צוותי משטרה הגיעו אחר הצהריים (שלישי) לביתו של בעז אלברט ביישוב יצהר כדי לעוצרו אך אלברט הכין להם הפתעה והם נאלצו להתמודד עם כמאה וחמישים מתושבי היישוב שמתגודדים סביב ביתו.

אלברט הכין בביתו מתקן איזוק מברזל וכלא את עצמו בתוכו. בכדי לפתוח את המתקן המשטרה נאלצה להביא כלים הנדסיים ובמשך שעות עמלה על שחרורו. תושבים מיצהר במקביל חסמו את הכניסה ליישוב.

ביצהר טוענים כי השוטרים פעלו באלימות רבה גם נגד מפגינים פאסיבים. עד ראייה מסר לערוץ 7 כי אחד השוטרים הלם בפניו של ילד בן תשע וחובש שהוזעק למקום קבע כי קיים חשש לזעזוע מוח. עוד נמסר כי שוטר תקף אישה שחסמה ברכבה את אחד הצירים בישוב.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "בעת הגעת הכוחות לביתו שהו במקום עשרות אנשים אשר מנעו מהכוחות את הגישה אליו תוך כדי שהם נוקטים באלימות פיזית זורקים אבנים כסאות ביצים ומים על הכוחות. בזמן העימות מפר הצו  קשר עצמו בשרשראות ברזל למתקן שהכין מבעוד מועד.



למקום הגיעו כוחות ביטחון נוספים אשר פינו את האנשים מהבית מזה שלוש שעות  פועלים הכוחות בביתו של החשוד לניתוקו ממתקן הברזל ולמעצרו", נמסר וצויין כי "אנשים רבים הגיעו למקום וביצעו חסימות לכיוון הישוב יצהר על מנת למנוע את הגעת הכוחות ובזמן הגעת הכוחות נזרקו חפצים לעברם מצד תושבי המקום".

זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מגיעה לביתו של אלברט כדי לעצרו. זאת מכיוון שהוא החליט להתעלם מצו ההרחקה שהוציא נגדו אלוף פיקוד המרכז. בפעם הקודמת השתמשה המשטרה באקדח טייזר במעצרו - דבר שגרם לסערה בשומרון ולתגובות מצד רבים במערכת הפוליטית.

"ההתנגדות לצו הרחקה היא לגיטימית", אמר הערב בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון. "במדינה דמוקרטית אסור שיאפשרו לאלוף פיקוד להרחיק אדם מביתו ללא משפט". קצובר הציע לאלוף הפיקוד ולמשטרת ישראל לרדת מהעץ עליו הם טיפסו ולבטל לאלתר את צו ההרחקה שהוצא כנגד אלברט.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר הערב "צר לי שכוחות הבטחון מצאו דווקא את חול המועד סוכות לאכוף צו הרחקה שאין חולק שהוא אכזרי משפיל ואנטי דמוקרטי. אנו מוחים על השימוש בצו זה כנגד תושב המועצה ומבקשים מגורמי החקיקה והמשפט לבחון מחדש את השימוש בצו זה כנגד אזרחי מדינת ישראל".

נזכיר כי תיעוד מעצרו הקודם של אלברט לפני כחודש וחצי, אשר בוצע באלימות בידי שוטרי היס"מ, הציף לדיון ציבורי את הרחקתו של אלברט מביתו ופרנסתו באמצעות צו מנהלי ואת החלטתו של בועז להפר את הצו ולהישאר בביתו חרף החשש שייעצר.

בשבועות האחרונים זכה אלברט לביקורים רבים מצדם של רבנים ואף חברי כנסת, ביניהם הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו וח"כ משה פייגלין, שהגיעו לתמוך בהחלטתו של בועז להישאר בביתו.

צילום: דובר יצהר