מסכמת. זהבה גלאון
מסכמת. זהבה גלאוןפלאש 90
יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מתייחסת הערב (מוצאי שבת) לתוכנית הגרעין של איראן ולטענתו של חסן רוחאני לפיה מדובר בפיתוח גרעיני למטרות שלום בלבד.
 
"כמו נתניהו גם אני לא מאמינה לרוחאני כשהוא אומר שתוכנית הגרעין האיראנית נוצרה למטרות שלום בלבד", אמרה גלאון.
 
לדבריה, עדויות מודיעיניות מוכיחות כבר שנים ארוכות שהאיראנים חותרים "בקצב צב" לנשק גרעיני. "ההסכמה הבינלאומית הרחבה לגבי הסנקציות הקשות שמוטלות על איראן מעידה שלא מדובר בגחמה של ישראל וארה"ב בלבד".

גלאון תקפה את הבטאויותו של רוחאני בעניין השואה. "אני נגעלת מהצביעות של הנשיא האיראני כשהתגובה שלו לשאלות בעניין השואה היא 'אני לא היסטוריון', צניעות שלא מפריעה לו לעשות חשבון מאוד מדויק מעל במת האו"ם כשמדובר בהיסטוריה של ההתערבות המערבית באיראן בחמישים השנים האחרונות. הזיכרון הסלקטיבי עובד שעות נוספות במקרה של ההנהגה האיראנית.

"לא, אנחנו לא עוסקים פה בקרבנות תמימים של בידוד בינלאומי אלא במשטר שמעבר לרטוריקה האיומה שלו כלפי ישראל עוסק באופן עקבי בחימוש של קבוצות פונדמנטליסטיות בלבנון ובעיראק ומסייע בכל כוחו למשטר הרצחני של אסד", דברי גלאון.

יו"ר מרצ תומכת בניסיונות ארה"ב לקדם פתרון דיפלומטי לתוכנית הגרעין האיראנית. "אם יש דרך כלשהי למנוע מאיראן להתגרען בלי עוד מלחמה יש לנו חובה מוסרית למצות אותה, בוודאי כשהמו"מ מתנהל כשהסנקציות עוד בתוקף. אני לא מתרגשת מהאיומים של מלומדינו הפרשנים הצבאיים על חלון ההזדמנויות הנסגר לתקיפה. אלה אותם פרשנים שאיימו בשנה שעברה שהנה הנה ההזדמנות האחרונה חולפת לה, ואמרו את אותו הדבר גם לפני שנתיים וגם לפני שלוש וארבע וחמש. ופצצה איראנית עוד אין, אז כנראה שיש עוד זמן לנסות פתרונות אחרים", טוענת גלאון.

בהתייחסה לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם, ביום שלישי הקרוב, טוענת גלאון כי "על פי כל הסימנים הוא יציב את עצמו שוב בעמדת מטיף התוכחה לגויים הנאיביים על האפוקליפסה המתקרבת. תפיסת העולם של נתניהו לוקה בשני כשלים מרכזיים: הוא חושב שאיראן היא בעיה של ישראל בלבד, והוא חושב שהיא הבעיה היחידה שיש לישראל.

"המציאות היא שהקהילה הבינלאומית, ובפרט ארה"ב, מוכיחה כבר שנים את המחוייבות העמוקה שלה למניעת התגרענות איראנית, וההתקפלות של איראן, שפתאום מוכנה לדבר ישירות עם 'השטן הגדול' מעידה על כובד הלחץ שארה"ב מפעילה על הנהגת המדינה. המציאות המקומית היא שהאובססיה של ראש הממשלה לגבי איראן מונעת ממנו להבין שיש לישראל בעיות קיומיות גדולות בהרבה, כמו חזון מדינת האפרטהייד ששותפיו לקואליציה פועלים נמרצות לקדם, או כמו קריסת מערכת החינוך הממלכתית וההקצנה האנטי-דמוקרטית שהיא חווה - שני תהליכים שמסכנים את עתידנו באופן מוחשי בהרבה".

לדברי גלאון, אין להיות נאיביים מול כוונותיו של רוחאני והיא מקווה שאיראן תזניח את תוכניותיה הגרעיניות. "ולגבי נתניהו, במקום לשאת עוד נאום מטיפני ומתנשא באו"ם שבו הוא אומר לאובמה ולמערב איך לעשות את העבודה שלהם, הגיע הזמן שראש הממשלה שלנו יסתכל במראה, ואולי, רק אולי, יתחיל להתעסק בתיקון הנזק האדיר שהממשלה שלו גרמה לנו בשנים האחרונות", סיימה גלאון.