ח"כ אראל מרגלית
ח"כ אראל מרגליתצילום: פלאש 90
חבר הכנסת אראל מרגלית (העבודה) מותח ביקורת הערב (א') על הקמת החברה הממשלתית לבניית דיור להשכרה, שאישר היום קבינט הדיור בראשותו של שר האוצר יאיר לפיד.

"התוכנית לפתרון בעיית הדיור בישראל היא לא תוכנית, אפילו לא דרך למניעת החמרתה, ואם זאת התכנית, אז אין לממשלה תוכנית", תקף ח"כ מרגלית.

לדבריו, שר השיכון אורי אריאל ושר האוצר לפיד הגישו הצעה לפתרון בעיה כלשהי, אך לא פתרו את משבר הדיור. "שיהיה ברור", הדגיש ח"כ מרגלית, "2,000 יחידות דיור להשכרה בשנה לא מדגדגים לבעיית הדיור בישראל, הציבור בישראל דרש, דורש וידרוש פתרון, מגיע לו יותר מזה".

החברה שתוקם, נזכיר, תהיה בבעלות ממשלתית מלאה, ותהווה זרוע ביצוע של הממשלה לצורך קידום, תכנון וביצוע פרויקטים לדיור להשכרה.

מטרותיה העיקריות של החברה תהיינה: איתור מתחמי קרקע פוטנציאלים לפיתוח, קידום תכנון סטטוטורי במתחמים, ביצוע הסדרי קניין ופדיון קרקע, ניהול הפיתוח לרבות בקרה על גופי הפיתוח, ניהול שיווק המתחמים במכרזים במסגרת דיור להשכרה והפעלת מנגנוני פיקוח ובקרה על הזוכים במכרזים.

השר לפיד אמר לאחר אישור המתווה כי "אישרנו היום שתי החלטות משמעותיות ביותר שיסייעו בטיפול במחירי הדיור הגבוהים. החברה הממשלתית שתוקם תקדם פרויקטים בתחום הדיור להשכרה ותרכז תחתיה את הטיפול בכל שלבי הבנייה החל מאיתור המתחמים ועד לבנייה בפועל ופיקוח על הזוכים במכרזים.

"בנוסף, אישרנו היום את גיבושם של 'הסכמי גג' מול הרשויות המקומיות, מהלך שיאיץ את בנייתן של אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש ובפריפריה ויסייע בהסרת חסמים שעיכבו עד היום פרויקטים רבים", כך לפיד.