גרשון מסיקה
גרשון מסיקהצילום: פלאש 90

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, על האירוע שהתקיים בניצוחו ובו קראו כמאה בכירי ליכוד לכינוסה של ועידת המפלגה לדיון מדיני שימנע את חלוקת הארץ ופינוי ישובים.

"המטרה של המפגש היא להבהיר את דרכו של הליכוד. יש לליכוד דרך ידועה  וצריך לחדד אותה. צריך לומר לחברי הכנסת והשרים מה הועידה חושבת על נושאים שונים. הועידה היא הריבון", אומר מסיקה הקורא להעלות לדיון את הסוגיות המדיניות הבוערות על מנת להבהיר את עמדות התנועה, עמדות שעל פיהן יהיה חייב ראש הממשלה לנהוג.

"אנחנו מאוד מודאגים ממה שאנחנו לא יודעים. מול מה שיודעים ניתן להיאבק אבל הבעיה היא מה שלא יודעים", אומר מסיקה הרומז לחדרי החדרים בהם רוקמת שרת המשפטים לבני את המו"מ עם שותפיה הפלשתיניים. לדבריו כל הדיונים והשמועות מחייבים את כינוס הועידה על מנת שיוכלו שליחי הליכוד לדעת מה עמדת שולחיהם. "יש כמה שליחי תנועה שפועלים בניגוד לדעת הליכוד ולכן צריך לדון ולהוציא החלטות", אומר מסיקה.

באשר לכוחן של הכרעות הועידה אומר מסיקה כי ראש הממשלה אינו יכול לפעול בניגוד להחלטות הועידה, וכראיה הוא מזכיר את אריאל שרון שהוצרך לפרוש מהמפלגה ולהקים מפלגה חדשה לאחר ששינה את טעמו ופעל בניגוד לעמדות הליכוד.

לדבריו ראש הממשלה, עם כל כוחו, אינו יכול לקבוע עבור ועידת התנועה מה לחשוב, בעיקר כאשר מדובר בתנועה עממית, כהגדרתו. משנשאל אם ראש הממשלה יוכל למנוע את קיומה של הועידה מזכיר מסיקה כי בית הדין של הליכוד קבע כי לא תיתכן מציאות בה לא מתקיימים דיוני ועידה והורה על כינוס הועידה בדצמבר. כעת בכוונת החברים שהתכנסו אתמול לבקש את הקדמת המהלך לנובמבר. זאת לנוכח ההתפתחויות המדיניות האחרונות.

באשר לתוכן הועידה שולל מסיקה אפשרות בה ינסה נתניהו לדון בסוגיות שוליות ובכך למנוע עימות משמעותי בסוגיות הליבה המדיניות. הוא מזכיר כי חוקת הליכוד קובעת שנושאי הועידה ייקבעו בתיאום בין ראש המפלגה ליו"ר הועידה, קרי חבר הכנסת דנון. עם זאת הוא אומר כי במידה ונתניהו ימנע דיון מהותי בשאלות העקרוניות ישובו החברים לבית הדין של התנועה ויבקשו ממנו לומר את דברו.

בדבריו דוחה מסיקה את הטענה לפיה שרים וסגני שרים מעדיפים למלא פיהם מים בסוגיות המדיניות ולא להתעמת עם ראש הממשלה. הוא מבטיח כי בכינוס שיתקיים ביום רביעי בבנייני האומה ייאמרו דברים ברורים על ידי ח"כים וסגני שרים. באשר לשרים הוא מביע תקווה כי אלה ימצאו לנכון להביע את עמדותיהם, ובמידה ולא יעשו כן "נזכיר להם את יום הפריימריז", הוא רומז לבאות.

בתום דבריו מעניק מסיקה את הקרדיט על קיומו של האירוע אתמול לסגן שר הביטחון הפועל לבלימת מהלכים מדיניים מרחיקי לכת מצידה של שרת המשפטים ציפי לבני.