נחמן ברלנד
נחמן ברלנדצילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שני) למנות מנהל בסמכות מפרק זמני לעמותת 'שובו בנים'.

ההחלטה התקבלה על ידי השופט דוד מינץ במהלך דיון סביב בקשת המדינה לפירוק עמותת מוסדות ברסלב נחמת ציון. האיש שנבחר על ידי המשפט לתפקיד המנהל תחת המנהלים הקודמים ערן הוכברג ונחמן ברלנד נגדם מתנהלת חקירה בימים אלה, הוא עו"ד ישכר בר הלל שכעת אמור להבריא את המערכת המצולקת.

"החקירה בעיצומה", אמרה אחת מבאי כוח המבקשת עוה"ד מירית כנרי, "הדוחות סודיים ולכן צוטטו בבקשה רק שורות רלוונטיות וזאת באישור המשטרה. בהמשך יועלו ממצאים נוספים, עם זאת אנחנו סבורים כי שאין צורך בראיות נוספות כדי לבסס את העילות לפירוק העמותה ומינוי מפרק זמני".

"מהעובדות שמתוארות במכתב של המשטרה עולה שהעמותה פעלה בניגוד לדין - לרבות הפרות של חוק העמותות - והכל במטרה לרוקן את העמותה מהנכסים שלה, העמותה גם מקבלת מכספי המדינה".

במהלך הדיון ציין השופט כי הלכה למעשה לא קיימת כל מחלוקת בכל הנוגע לצורך בהבראת העמותה. "אף המתנגדים לבקשת רשם העמותות ערים שלעת הזאת אין מנוס אלא למנות בעל תפקיד כאמור. המחלוקת בין הצדדים היא האם יש למנות מפרק זמני או מנהל מיוחד זמני. בית משפט זה ממנה מנהלים מיוחדים זמניים לעמותות, במקום מפרק זמני, מקום בו בית המשפט סבור שעצם הגדרת התפקיד יפגע בהבראת העמותה".

"לאחר האמור, אני מורה על מינוי מנהל זמני לעמותה. סמכויותיו תהיינה כסמכויות מפרק זמני על כל המשתמע.... דעתי כדעת רשם העמותות - לפיה יש למנות מנהל מיוחד אובייקטיבי לחלוטין 'שלא מטעם' איש מהצדדים המעורבים. לפיכך מאמץ אני את הצעת רשם העמותות והמלצת ב"כ הכנ"ר וממנה בזה את עו"ד יששכר בר הילל כמנהל המיוחד של העמותה. תיחתם ערבות בסל 250,000 ש"ח".