האו"ם
האו"םרויטרס

בראיון ליומן ערוץ 7 קובע שגריר ישראל לשעבר בארה"ב ובצרפת, הד"ר מאיר רוזן, כי משימתו של ראש הממשלה נתניהו בנאומו באו"ם ובשיחותיו עם בכירי הממשל האמריקאי אינה פשוטה כלל ועיקר לנוכח רצונו של העולם להאמין לנימה המפויסת בה נוקט המשטר האיראני.

לדבריו על ראש הממשלה להדגיש בנאומיו ושיחותיו מספר נקודות בסיסיות ולחזור עליהן ללא הרף כלשונו. הנקודה הראשונה היא העובדה ש"עבור 191 מדינות בעיית המזרח התיכון היא בעיית מדיניות חוץ, אנרגיה או זכויות אדם. עבור ישראל זו בעיה קיומית. לא צריך לתת להם לשכוח את העובדה הזו", אומר רוזן.

עוד הוא מזכיר את הצביעות הבינלאומית בה 65 ראשי מדינות מגיעים לאושוויץ כדי להזדהות עם הקורבנות ולהבטיח שהשואה לא תשוב עוד ובמקביל אותם ראשי מדינות מטילות סנקציות על ישראל משום שהיא עודה יושבת על שטחים בהם טרם נקבע ריבון ובהם יש לה זכויות היסטוריות ידועות.

נקודה שלישית אותה לטעמו של רוזן יש להדגיש היא דחיית הקביעה ולפיה האמריקאים והרוסים הגיעו להסדר מול סוריה. ד"ר רוזן מזכיר כי גולת הכותרת של ההסדר עם סוריה היא פירוק נשקה הכימי בתוך חצי שנה, פרק זמן ארוך מאוד במציאות המזרח תיכונית וכראיה יבואו מצרים וסוריה עצמה.

עדות נוספת לכישלונה למעשה של המערכה הדיפלומטית מול סוריה היא הצהרתו של אסאד עצמו ולפיה לאחר שיתפרק מנשקו הכימי יש בידו נשק נוסף ומשופר היכול להכות בישראל. רוזן מזכיר כי בידי אסד נשק בקטריאלי וביולוגי. עוד הוא תוהה מדוע העולם רואה הבדל בין מוות בנשק כימי למוות בנשק אחר. "לילד או האזרח שנהרג בדמשק, אחד מתוך 120 אלף הרוגים, לא משנה איך הרגו אותו", הוא אומר.

עוד מוסיף ד"ר רוזן ודוחה את הקריאות להסכמות בינלאומיות שיעגנו את ביטחונה בגבולות כאלה ואחרים. הוא מזכיר כי בימים שקדמו למלחמת יום כיפור לא מצאו לנכון כל אותן מדינות שהתחייבו על האמנות השונות להגן על זכותה של ישראל לנוע בתעלת סואץ.

רוזן מוסיף ומזכיר את דבריו של אובמה עצמו בשנת 2008 ולפיהם אם עד אפריל 2009 לא יפסיקו האיראנים את פעילות הגרעין שלהם תשתמש ארה"ב בכוח והנה עד היום דבר לא קרה על אף שהאיראנים ממשיכים בתכנית הגרעין שלהם באיראן ובמפעלים באירופה בדרכם לפצצה האטומית. כעת, מזכיר רוזן, מתקרבת איראן ליום בו לא ניתן יהיה לפעול נגדה, היום בו יוכנס הדלק לכור, יום ממנו ואילך פעולה צבאית תיחשב בעיני העולם כרצח עם.

עוד מזכיר רוזן את הכישלון האמריקאי מול הגרעין הצפון קוריאני ההודי והפקיסטאני. הוא מזכיר כי הצפון קוריאנים הוציאו את עצמם כבר לפני עשור מהאמנה להפצת נשק אטומי וארה,ב לא העזה לפעול נגדה בכל דרך שהיא.

באשר לדרישות מישראל להצטרף לאמנה לאי הפצת נשק גרעיני מזכיר רוזן עבודה שאינה ידועה ולפיה חתימה על האמנה אינה תקפה בעיתות מלחמה. לטעמו על ישראל להזכיר עובדה זו ולציין כי סוריה הבהירה כאשר חתמה על האמנה שגם אם תחתום ישראל על האמנה לא יהיה בכך כדי למנוע ממנה את מצב המלחמה מול ישראל. לדבריו יש להכריז כלפי העולם כולו כי כל עוד ישראל מצויה במצב מלחמה אין כל ערך לחתימה על האמנה.

רוזן דוחה בבוז את דבריו של שר החוץ האיראני שנכון לפתע להכיר בכך שגם יהודים נרצחו בשואה. לטעמו ההתמוגגות העולמית סביב הדברים נובעת מהרצון לקבל הכרה מהאויב בה בשעה שלדברים אין כל ערך של ממש לאחר שניסו לעוות ולמחוק את ההיסטוריה היהודית הן לגבי הקשר לארץ ישראל והן לגבי השואה.

"העולם לא רוצה מלחמות ואם העם היהודי הוא הקורבן זה לא נורא עבורו", אומר רוזן הסבור כי על ראש הממשלה לומר לעולם את האמת כפי שהיא ולהכריז כי כעת העולם לא יוכל לומר 'לא ידענו' כפי שהיה באושוויץ. הכרזותיהם של מנהיגי איראן בדבר הרצון להשמיד את ישראל ידועות ברורות ומחייבות פעולה.