אולמרט בבית המשפט. היום
אולמרט בבית המשפט. היוםצילום: פלאש 90
בעדותו היום בפרשת הולילנד אמר ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט שאין ספק ששולה זקן ידעה שכל החובות למסע הבחירות שלו שולמו, ולכן הקשר שלה עם עד המדינה שמואל דכנר לא נבע מן הרצון לקבל ממנו כספים. 



באשר למתן הכספים לכאורה לאחיו יוסי, אמר אולמרט כי לא ידע על כך, וכי לא היה לו מניע להעביר אליו כספים, כביכול כדי שלא לפגוע במעמדו. אהוד אולמרט טען שאת הפגישה בין יוסי אולמרט ובין דכנר תיווך אברהם נתן ולא הוא.
 
ביום ראשון החל אולמרט להעיד במשפטו בפרשת הולילנד, במהלכה ניסה לערער את טענות עד המדינה שמואל דכנר שהלך לעולמו לפני כמה חודשים.
 
בראשית עדותו טען אולמרט בתוקף, כי מעולם לא קיבל מדכנר אגורה שחוקה מעבר לתרומה של 5,000 שקלים, שקיבל כחוק וכדין.
 
לדברי אולמרט, הסיבה היחידה שבגללה הכניסה הפרקליטות לכתב האישום את סעיף השוחד היתה בניסיון להצדיק את חתימת הסכם עד המדינה עם דכנר ואת תשלום הכספים לדכנר על פי ההסכם.
 
במענה לטענה העיקרית בכתב האישום, לפיה קידום פרוייקט הולילנד נעשה בעקבות השוחד שקיבל הבהיר אולמרט, כי עוד כי בעת שהיה ראש עיריית ירושלים סבר כי פרויקט הולילנד חשוב ומרגש. לדבריו, דלתו הייתה פתוחה ליזמים בפרויקט ולשמואל דכנר, שהיה עד המדינה בפרשה, כפי שהייתה פתוחה ליזמים אחרים.
 
בכתב האישום נגד אולמרט טוענת הפרקליטות, כי אולמרט לקח שוחד תמורת קידום מיזם הבניה בהולילנד, בעת ששימש ראש עיריית ירושלים.
 
בכתב האישום נטען עוד, כי אולמרט קיבל את השוחד בדמות סיוע כספי של מאות אלפי שקלים מהיזמים לאחיו יוסי שהיה נתון בחובות. כמו כן ניתן סיוע כספי נרחב עוד יותר למהנדס העיר אורי שטרית הנאשם גם הוא בפרשה, ולעוזרת שלו שולה זקן.