עופר גמליאל מלווה בשוטרים
עופר גמליאל מלווה בשוטריםצילום: פלאש 90

שופטי בית המשפט העליון דחו היום (שלישי) את בקשת הערעור שהגיש עופר גמליאל לקיצור תום המאסר שהוא מרצה מתחילת שנת 2003.

בתום הדיון קבעו הרכב השופטים כי ועדת השחרורים תתכנס שוב בחודש דצמבר כדי לדון בענינו, "אנו סבורים כי אין מתן לרשות ערעור". לשון ההחלטה. 

גמליאל נידון בשנת 2003 ל-15 שנות מאסר בגין ניסיון רצח ועבירות נשק, זאת לאחר שנתפס יחד עם שני חבריו ממחתרת בת עין בעת שהניחו מטען חבלה, בסמוך לבית ספר מוסלמי לבנות במזרח ירושלים. 

לפני כחצי שנה, ועדת השחרורים בשב"ס החליטה להורות על שחרורו המוקדם של גמליאל, בתנאי לתוכנית שיקום מקיפה, אשר תכלול בין היתר כי, גמליאל יתייצב בתחנת המשטרה פעמיים בחודש ולא יוכל לצאת מהארץ עד מאי 2017. 

לאחר שחרורו התחייב גמליאל לעמוד בתוכנית שיקום מקיפה, הכוללת עבודה בנגריה, לימוד בכולל ומפגשים טיפוליים. אולם, למרות זאת פרקליטות מחוז מרכז הגישה בשם היועץ המשפטי לממשלה עתירה מנהלית כנגד החלטת ועדת השחרורים שקבעה כי יש לקצר את תקופת מאסרו. 

עו"ד עדי קידר מעמותת חוננו המייצג את גמליאל מתח ביקורת נוקבת על התנהלות בית המשפט, "קיבלנו בתדהמה את החלטת ביהמ"ש העליון. לאחר שנטענו מספר לא מבוטל של טענות משפטיות כבדות משקל, ביהמ"ש דחה את הבקשה בהחלטה לקונית ולא מנומקת שמחזיקה שלוש שורות בלבד. לאור זאת נשקול את צעדנו בהתאם".  

יו"ר עמותת חוננו המעניקה סיוע משפטי לגמליאל, שמואל ("זנגי") מידד אמר בתגובה, "צר לנו על החלטת בית המשפט אשר בוחר להמשיך ולהנציח את האפליה המתמשכת נגד האסירים הלאומיים היהודיים. דווקא בתקופה בה צפויים להשתחרר 104 אסירים פלסטינאיים, אשר פגעו, רצחו, והטילו טרור על הציבור היהודי, מעדיפה מערכת המשפט בישראל, להתעלם מהתנהגותו הטובה של גמליאל בתקופת מאסרו".