שי פירון
שי פירוןצילום: פלאש 90
גורמים בכירים במשרד החינוך אמרו הערב לערוץ 7, כי שר החינוך שי פירון השלים הערב (שלישי) את אישור מבחני התמיכה החדשים לישיבות.

משמעות אישור מבחני התמיכה החדשים היא השבת תקציב הישיבות הגבוהות הציוניות למשך החודשים שנותרו בשנת 2013 לתקציב שהיה טרם הקיצוץ הקשה.

הגורם ציין, כי במקביל נבחנת גם האפשרות לפצות את הישיבות על החודש בו ספגו קיצוץ כבד של עשרות אחוזים בתקציבן. לדברי הגורם מדובר בהוכחה נוספת לברית האיתנה בין הבית היהודי ל"יש עתיד".

לדבריו, "השר פירון עבד בשקט כדי לדאוג לישיבות הציוניות למרות ההשמצות והטענות שהוטחו כלפיו". הגורם ציין, כי במסגרת הרצון לסייע לישיבות נקבע כי גם נוהל הביקורת החדש בישיבות, אשר גרם לחלק מהישיבות לקשיים גדולים, ייושם בצורה מידתית יותר, "בימים הקרובים הביקורות תהיינה מידתיות והוגנות ויתוקנו עוולות שנעשו בעבר לישיבות הציוניות".

סגן שר החינוך, אבי וורצמן, אמר בתגובה לאישור המבחנים החדשים, כי "השקענו הרבה מאמצים על מנת שהישיבות הציוניות וישיבות ההסדר לא תיפגענה, ובמקביל דאגנו גם לישיבות החרדיות. אנחנו מקווים שכעת תוכלנה הישיבות להתאושש מהפגיעה שבחודשים האחרונים באמת היתה קשה".