מסכם ביקור. אטינגר
מסכם ביקור. אטינגרחזקי עזרא

יורם אטינגר, ציר ישראל לשעבר בוושינגטון, מדגיש כי כל המגעים המדיניים שמתנהלים כביכול בין ארה"ב לאיראן, הם מקסם שווא, "נמר לא מחליף חברבורותיו, איראן דוהרת כבר עשרים שנה ליכולת גרעינית, כל פתרון שאינו פתרון צבאי, משמעותו מתן זמן נוסף לפיתוח הגרעיני".

לדבריו סנקציות כלכליות לא ישיגו את המטרה, "הרוסים היפנים והסינים לא משתפים פעולה עם הסנקציות. ראינו מה קרה בצפון קוריאה, יש עליהם כבר חמישים שנה סנקציות אבל הם ממשיכים בפיתוח היכולת הגרעינית".

אטינגר סבור כי נאומו של נתניהו בעצרת האו"ם, נועד בראש ובראשונה לאוזניים אמריקניות, "הוא חייב לעקור מהתודעה בארה"ב שהמאבק הוא למען ישראל, לא ולא. זה למען כל המערב. כי המשך הגברת היכולת הצבאית וחיזוק היכולת הגרעינית של איראן, רק ימשיך את המגמה של קריסת משטרים ערבים פרו אמריקאיים נוספים במזרח התיכון".                                                                                 

לדבריו הקשר שעושה אובמה בין הסוגיה האיראנית לבעיה הפלשתינית מופרך מיסודו, "אין קשר בין הנושא הפלשתיני לאיראן ומי שעושה את הקשר הזה חוטא לאמת. במזרח התיכון מועדון ידידי ארה"ב הולך ומצטמצם והאיומים הולכים ומתעבים, יש בתוך השריפה הזאת רק כבאי אחד שעליו אפשר לסמוך, ישראל, שהיא בעלת הברית היציבה והיעילה במזרח התיכון".