שולחן הכבוד באירוע הנחת אבן הפינה
שולחן הכבוד באירוע הנחת אבן הפינהקרית החינוך בזכרון יעקב

בטקס מרשים שהתקיים אתמול (שלישי) הונחה אבן פינה למתחם קרית החינוך. הקריה מוקמת לאחר שנים רבות שתלמידי בתי הספר היסודי, הישיבה התיכונית ובנות האולפנה באזור למדו במבנים ארעיים וזמניים.

אורח הכבוד בטקס היה השר אורי אריאל, שסייע ותיווך בין הגורמים כדי לנפק את האישורים ולהתחיל את העבודות בשטח. השר אריאל נשא דברים ואמר: "מדינת ישראל, אינה רק "בין גדרה לחדרה" ולא רק לתושבים במרכז מגיע שיתייחסו אליהם". אריאל הדגיש כי מתוקף תפקידו כשר השיכון הוא "שם דגש מיוחד על פיתוח הנגב והגליל, לא פחות מאשר מרכז הארץ. ובוודאי במקום כמו זכרון יעקב, שאי אפשר לטעון כי אינו מספיק אטרקטיבי, איכותי ונגיש".

אנשי הקהילה הדתית לאומית בזכרון יעקב מציינים את ייחודיותה של הקהילה בהיותה "מורכבת אמנם ממגוון קהלים רחב, דתיים מכל מגוון הקשת הדתית, עולים חדשים לצד ותיקים וקבוצות נוספות, אך למרות השוני הם פועלים יחד ובקרית החינוך החדשה ילמדו כולם יחד".

השר אריאל בירך את התושבים ואמר: "הלוואי ומדינת ישראל תשכיל להפיץ את המודל המיוחד שבניתם כאן לכל חלקי מדינת ישראל וקהילות נוספות ילכו בדרך הזו. אני מאחל לכם שתזכו לחנך כאן עוד דורות רבים של תלמידים איכותיים, אוהבי העם והארץ, נאמנים למולדת, מחוברים לשורשים, מצליחים בבגרויות, ושבתי הספר שנבנים כאן ייהפכו לאבן שואבת לכל האזור, לדגל לאומי-חברתי שתורם לכל הסביבה".