משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלוןאריאל חרמוני

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון השתתף הערב (חמישי) באירוע לרגל היום הלאומי של גרמניה בבית השגריר הגרמני בהרצליה, והתייחס לתוכנית הגרעין האיראנית ולניסיונות הדיפלומטיים לעצירת הנשק הגרעיני.

"גרמניה תחת הנהגת הקנצלרית מרקל, כמו גם שאר העולם החופשי, ימשיכו להתמודד בשנים הקרובות עם אתגר כלכלי, חברתי, ביטחוני ופוליטי מורכב", אמר יעלון.

לדברי שר הביטחון, "הטלטלה ההיסטורית במזרח התיכון, קריסתן של מדינות הלאום, המאבקים ומספרם העולה של קורבנות הדמים – כל אלו מעידים השינויים העמוקים באזורנו. אנחנו, מדינות העולם החופשי, חייבים להמשיך להיות מודעים לשינויים ולאתגרים, ולפעול בחוכמה כדי ליצור בסיס משותף בין כל מי ששואפים ליצור מזרח תיכון בטוח ויציב".

יעלון מדגיש כי "ללא צל של ספק, האתגר הגדול ביותר שניצב כיום בפני העולם החופשי, הוא האיום הגרעיני האיראני. איראן כיום מהווה את האיום הגדול ביותר, לא רק למזרח התיכון אלא גם לכל העולם המערבי. המשטר הקיצוני באיראן מעורב באופן שלילי בכל סכסוך במזרח התיכון. המשטר באיראן מאמן, מחמש ומממן ארגוני טרור, ובפרט חיזבאללה. הוא שולח זרועות הרסניות לרחבי אירופה, אמריקה, אפריקה והמזרח הרחוק. הוא נחוש לפתח נשק גרעיני שקיומו יסכן את המזרח התיכון והעולם כולו".

אסור לאיראן לפתח נשק גרעיני, מזכיר שר הביטחון, "אסור ששלום העולם ויציבותו יעורערו בידי משטר מסוכן עם שאיפות להגמוניה עולמית המחזיק ברשותו נשק קטלני. על מדינות המערב לעמוד בנחישות, בתקיפות ובאחריות אל מול הניסיונות האיראניים לפתח פצצה גרעינית. אפשר לעשות זאת, בתבונה ובנחישות בלי למצמץ ובלי להסס. המשטר האיראני חייב לעמוד בפני הדילמה של פצצה או הישרדות".