Shabbat
ShabbatFlash 90

ארגון רבני 'בית הלל' במיזם חדש שיצא לדרך בליל שבת חיי שרה, אז ייפגשו אלפי דתיים וחילונים מכל רחבי הארץ לסעודת שבת בה ישוחחו על החיים המשותפים בישראל.

באמצעות הסלוגן 'נעים להכיר סביב שולחן השבת' שנבחר ללוות את המיזם, מקווים בארגון 'בית הלל' להביא אלפי משפחות ליטול חלק בפרויקט על ידי הזמנת שכנים ומכרים מקומיים לארוחת ערב שבת.

בארגון הסבירו כי מטרת המיזם היא לבנות גשרים בין אוכלוסיות שונות, ליצור מפגשים בין דתיים וחילונים הגרים בקרבת מקום, לחזק את לכידות החברה הישראלית, ולמצב את השבת כערך קהילתי וכמרכיב חיוני בזהות היהודית.

מוקד טלפוני שיאויש ברוב שעות היממה יאפשר תיאום האירוח עבור משפחות דתיות וחילוניות.

מנכ"ל ארגון רבני 'בית הלל', הרב רונן נויבירט, אמר כי הוא "קורא לכולם להצטרף למיזם הלאומי ולהיות חלק מתהליך בניית הגשרים בחברה הישראלית ושיפור מרקם החיים המשותפים לדתיים וחילונים במדינה. התהליכים החברתיים והשינויים הפוליטיים שהתרחשו בחברה בשנים האחרונות מוכיחים שהחברה הישראלית נמצאת במקום עמוק יותר ומוכנה למהלך מעין זה, שיחבר בין האוכלוסיות השונות, אחרי שנים של שסע מתמשך.

"יש לנו הזדמנות יוצאת דופן להפוך את השבת לערך מחבר השייך לכולם, ולא לגורם המפלג בין דתיים לחילוניים. עלינו לעשות את הצעד הנוסף ולהיפגש 'אחד על אחד' באוירה ביתית, לטובת חיזוק האחדות והזהות היהודית במדינת ישראל".