עופר גמליאל מלווה בשוטרים
עופר גמליאל מלווה בשוטריםצילום: פלאש 90

ראש הישיבה באיתמר, הרב אביחי רונצקי, קורא לשחרר לאלתר את עופר גמליאל ושלומי דביר, הנתונים במאסר בשלב מעורבותם במחתרת בת עין.

בית המשפט העליון קבע בשבוע החולף כי עופר גמליאל, תושב בת עין הנתון במאסר למעלה מאחת עשרה שנה בשל מעורבותו במחתרת בת עין, לא יוכל לערער על החלטת בית המשפט המחוזי שלא לשחררו.

לפני מספר חודשים הפך בית המשפט המחוזי את החלטת ועדת השחרורים שהורתה לשחרר את גמליאל. המשפחה ביקשה לערער על ההחלטה ובית המשפט העליון דחה כאמור את הבקשה.

בתגובה לדברים אמר לערוץ 7 תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי, הרבצ"ר לשעבר וראש ישיבת איתמר, כי מדובר בעוול חמור מאין כמותו, "אני נמצא בעובי הקורה כבר מספר שנים, ואני תמה לחלוטין מדוע גמליאל ודביר לא זכו לקבל את השליש שמעניקים לכל אסיר עם התנהגות טובה. לא ייתכן שרוצחים הכי מסוכנים מקבלים הפחתת שליש, והם לא".

הרב רונצקי תוקף בחריפות את השב"כ והפרקליטות שלדבריו הביאו לטרפוד השחרור, "קשה לי לומר דברים חריפים על מוסדות המדינה, זה לא החינוך שקיבלתי וזה לא החינוך שאני מחנך, אבל כאן אין לי ברירה. יש כאן מהלך לא ישר ושקרי כולל שימוש בכל האמצעים שלא לפי שורת הדין כדי לא לשחרר אותם.

"יש לי ידיעות מתוך החדר שהשב"כ החליט לפני כשנה שעופר גמליאל לא מסוכן לציבור, אך בסופו של דבר בבית המשפט הם אמרו דברים אחרים, ומתוך ידיעה אני אומר שמי שהניע את המהלך השלילי הזה זאת הפרקליטות".

לדבריו הגיע הזמן שהנושא החמור הזה יעלה לדרגים הפוליטיים, "מדוע הפרקליטות עושה את זה, אני לא יודע, הטעמים שמורים איתם. פניתי בזמנו לשר נאמן, שגם היה חסר אונים מולם. צריך להפעיל כאן מהלכים פוליטיים, כי זה נושא עם חשיבות מאוד גדולה, וזה מעבר לסבל של משפחות דביר וגמליאל. או שזה מאבק במתנחלים או שהפרקליטות משתמשת באופן מופרז בכוח שלה".

הרב רונצקי קורא לא להפחית בחשיבות ההתעסקות במקרה של גמליאל וגם במקרה של שלומי דביר. "העוול שנגרם פה ושעוברים כאן לסדר היום, הוא לא מוסרי מצד מערכות המדינה ואני כאדם מאמין שעוסק בחינוך כבר שנים, חושב שתהיה קפידא גדולה בשמיים על כל מי שיטמון ראשו בצלחת".

הרב רונצקי מתכוון להעלות את הנושא בישיבה הקרובה של סיעת הבית היהודי. "השב"כ החליט שהם לא מסוכנים אבל הם מעוכבים בגלל טיעונים לא נכונים של הפרקליטות. צריך לעשות מאמצים שאת ארבע השנים שנותרו להם בכלא הם יעשו בקרב משפחותיהם".

שירות הביטחון הכללי מסר בתגובה לערוץ 7 כי "עמדת השב"כ לפני כשנה התנגדה לשחרורו המוקדם של עופר גמליאל. עמדה זו נמסרה לפרקליטות ולוועדת השחרורים".