איברהים צרצור
איברהים צרצורצילום: פלאש 90

חבר הכנסת, איבראהים עבד אללה צרצור, ראש סיעת רע"ם תע"ל, שלח מכתב למערכת העיתון "ישראל היום", ובו גינה בתוקף את "הפגיעה עזת המצח ברגשותיהם של מיליארדי מוסלמים ונוצרים בעולם".

דבריו מגיעים לאחר פרסום כתבה על המלטת ארבעה אתונות בגן חיות בכפר קדם ביישוב הושעיה שבעמק יזרעאל, ובה צוין בלשון סרקסטית, כי בהיעדר זכר ייתכן שהנקבות התעברו מרוח הקודש.

בכתבה של דני ברנר מ-30 בספטמבר צוטט מנהל כפר קדם, מנחם גולדברג, כאומר: "בנצרות מאמינים שמרים, אמו של ישו, הרתה לרוח הקודש. היא התגוררה בנצרת, קרוב לכפר שלנו בהושעיה. אולי גם האתונות נכנסו להריון מרוח הקודש".

לדברי חה"כ צרצור הכתבה היא "משגה גדול ופגיעה קשה בדתות האסלאם והנצרות, במרים הבתולה ובבנה ישו עליהם השלום". הוא הוסיף ואמר בהודעה ששיגר לאמצעי התקשורת (3 באוקטובר):

"אינני מתפלא על עם אשר הרג את נביאיו ופגע באופן שיטתי בדת שלו, וספריו הקדושים מכילים השמצות ודברי דיבה נגד ישו ואימו מרים הבתולה, עליהם השלום, דברים שהלשון אינה יכולה להגות, איני מתפלא על כך שהעיתונים שלו ואמצעי התקשורת שלו מתייחסים לנביאי אללה ולסמלי האסלאם והנצרות בדרך שלילית כפי שנהג העיתון "ישראל היום".

"המתקפה נגד הדתות וסמליהן דורשת מכל אנשי הדת המתונים לעמוד יחדיו כדי להתמודד מולה, להפריכה ולהחזיר את החיצים ששוגרו לעבר החזה של אלה שירו אותם. למצער, יש לאחד את פעילות המוסלמים והמוסלמים של אזור המזרח בחזית אחת, שתפנה למשכילים הנוצרים במערב, ולמשכילים היהודים, אם קיימים כאלה, כדי ליצור בסיס לפעולה משותפת, שישרת את הערכים האנושיים, ובראשם גינוי הכיבוש הישראלי של פלסטין על כל השלכותיו ההרסניות, ובפרט באל-קודס, ובמקומות הקדושים, ובראש ובראשונה במסגד אל-אקצה המבורך".

"אין זה מקובל עוד שהשיח במפגשים הבינדתיים יתמקד בעניינים כלליים מבלי לגעת בנושאים הבוערים, ובראשם הכיבוש הישראל מצד אחד, וריסון גלי התקיפה אשר יוזמים חוגים בלתי אחראיים בחברה היהודית המכוונים נגד סמלי האסלאם הנצרות מצד שני".