בני קצובר
בני קצוברהלל מאיר
יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, קורא לשרה לבני להפסיק את המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית בעקבות הפיגוע בפסגות.

"בעוד שרת המשפטים ציפי לבני מנהלת משא ומתן עם הראיס מרמאללה, אנשיו של אותו ראיס יורים בילדה בת 9 על לא עוול בכפה. ראוי שהגברת לבני תבין שעם אויבים שטובחים בבני עמינו למעלה ממאה שנה נלחמים בשדה הקרב ולא מדברים בחדרים ממוזגים", אמר קצובר.

קצובר הוסיף והזכיר ללבני כי באותו שולחן עליו היא מנהלת משא ומתן ישבו ממשלות ישראל וניהלו מגעים שנים רבות, "כשם שהסכמי ה'שלום' הקודמים עם הערבים לא שווים את הנייר עליהם נחתמו כך גם המשא ומתן אותו היא מנהלת אינו שווה כקליפת השום".

"היום לבני אמרה שיתכן שהמשא ומתן יימשך מעבר לתשעה חודשים שהוקצו לו וזמן קצר לאחר מכן קיבלנו תזכורת כואבת לכך שהמשא ומתן שהיא מנהלת ריק מתוכן והערבים אינם מעוניינים בשלום אלא בגירוש היהודים מארץ ישראל". 

בראיון לתכנית "המטה" בערוץ 10 אמש הסבירה השרה לבני כי המשא ומתן לא ייעצר או ייפגע רק כדי לעמוד בלוח הזמנים שנקבע מראש. 

"לוח הזמנים הוא לא חשוב. תוך זמן קצר נוכל לדעת האם אנחנו מתקדמים בדרך הראויה. יותר מזה, אם זה יהיה רציני אחרי שמונה חודשים, לא נפיל את הגיליוטינה רק כדי לעמוד בזמנים", הסבירה לבני.

שרת המשפטים, המנהלת את המשא ומתן עם הפלסטינים, הדגישה כי "אנחנו מדברים על הכול, זאת הייתה ההתחייבות. כל הנושאים על השולחן. יש לנו אינטרס לסיים את הסכסוך". לבני הדגישה כי מטרת שני הצדדים היא להגיע להסכם קבע ולא להסכם ביניים.