השר ישראל כץ מגיב לפיגוע בפסגות

שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע אמש בפסגות.

"יש כאן מצב אנומלי לפיו מצד אחד אבו מאזן מדבר על תהליך מדיני ומצד שני הגופים שקשורים לפת"ח מבצעים פיגועים בישראל ואבו מאזן לא עושה דבר כדי למנוע זאת".

לאור הדיווחים כי מחר צפויים חברי כנסת להיפגש עם אבו מאזן ברמאללה על מנת להביע תמיכה בהמשך השיחות בין ישראל לפלשתינים, קרא השר כץ לח"כים המבקשים להגיע לרמאללה שלא לעשות זאת לאור האירועים.

גם סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, פנה לח"כ חיליק בר העומד בראש השדולה לפתרון שתי מדינו,, בקריאה לבטל לאלתר את הביקור עם אבו מאזן.

"לאור העובדה כי עד כה לא נשמע כל גינוי מצידו של אבו מאזן לגבי פיגוע הטרור שבוצע אתמול בפסגות, שללא תושייתה של ילדה קטנה אחת, היה עלול להגמר בפגיעה בחיי אזרחים נוספים, אני פונה אליך בבקשה לבטל לאלתר את המפגש מחר. לא יתכן מצב שבו נציגים רשמיים מכנסת ישראל יפגשו עם ראש הרש"פ, שהעובדה שאינו מגנה את פעולות הטרור הללו, היא כמתן זריקת עידוד לארגוני המחבלים להמשיך ולפעול במרץ".

"מי שרוצה שלום", אמר וורצמן, "חובה עליו קודם כל להפסיק במלחמה. נגד ילדים, נגד אזרחים ונגד קיומה של מדינת ישראל. התנהלותכם מאפשרת לאבו מאזן להמשיך לאחוז במקל משתי קצותיו. מחד לתמוך בטרור גם אם בהסכמה שבשתיקה ומאידך לחייך למצלמות יחד עם נציגים ישראלים ולהצטייר כשוחר שלום. מפגש כזה אותו אתם מבקשים לקיים מחר מהווה פגיעה בילדה שנפגעה, במשפחתה, ובציבור הישראלי כולו".