המורדים בסוריה
המורדים בסוריהרויטרס

כוחות האופוזיציה בסוריה דנים באפשרות להקמת ממשלה זמנית שתקבל לידיה את הסמכות לניהול האזורים הנמצאים תחת שליטה מלאה של המורדים.

העיתון אל-חיאת מדווח (6 באוקטובר), כי המועצה הצבאית של צבא סוריה החופשי, בראשות מפקד הצבא החופשי, סלים אידריס, קיימה מגעים עם "הקואליציה הסורית הלאומית", בראשות אחמד ג'רבא, על מנת להגיע להסכמה על שמות השרים בממשלה הזמנית שעל הקמתה שוקדים בימים אלה, ואשר תכלול 12 שרים.

הצבא הסורי החופשי" ו"הקואליציה הסורית הלאומית" זוכים להכרה ולתמיכה בינלאומית, ושני הגופים, האחד צבאי והשני פוליטי, מנסים להשיג הכרה בזירה הסורית כנציגים הלגיטימיים של העם הסורי הראויים להובילו לאחר הפלת משטר אסד.

במקביל, הגורמים האסלאמיים בכוחות האופוזיציה אינם שוקטים על השמרים, הם אינם מקבלים את סמכותה של "הקואליציה הסורית הלאומית" ומבטאים יחס של חשדנות, ולעיתים איבה כלפי הצבא הסורי החופשי.

לפני כשבוע הוכרז על הקמת "צבא האסלאם", המאגד תחת כנפיו 50 ארגונים לוחמים אסלאמיים המסכימים על היעד של הקמת מדינה אסלאמית בסוריה. כעת "צבא האסלאם", בהנהגתו של זהראן עלוש פועל להקים מסגרת מדינית שתהיה גוף ייצוגי מתחרה ל"קואליציה הסורית הלאומית".

בסוריה שוררת הלכה למעשה מציאות שתי ישויות נפרדות, האחת תחת שליטת אסד ההולכת ומצטמצמת והשנייה של הכוחות המורדים המצליחים לבסס את שלטונם באזורים נרחבים. לאור זאת, הולך ומחריף מאבק הכוחות בין גורמי האופוזיציה על עמדות הכוח וההכרה הבינלאומית.