הרב דרוקמן
הרב דרוקמןצילם: גילי צרפתי

בכנס ראשי המוסדות של מרכז ישיבות בני עקיבא שהתקיים במרכז שפירא, התייחס הרב חיים דרוקמן נשיא המרכז, לפיגוע בישוב פסגות ולפעולות 'תג מחיר' שבוצעו לאחרונה.

הרב דרוקמן סיפר כי שמע לאחרונה דו שיח בין תלמיד בישיבה תיכונית לאימו, בנושא מסיק הזיתים המתקיים כעת במקומות שונים ביהודה ושומרון על ידי פלסטינאים. התלמיד טען בפני אמו כי אסור לאפשר להם למסוק את הזיתים, כי ארץ ישראל לא שייכת להם ולכן הזיתים לא שייכים להם וצריך למנוע מהם למסוק.

הרב דרוקמן הביע צער רב על האמירה הזו וקישר אותה לידיעה על הנערים שנתפסו השבוע בירושלים בחשד לביצוע פעולות 'תג מחיר', "אנחנו צריכים לחנך את בנינו להיות בני אדם. ארץ ישראל ודאי כולה שלנו. אבל אין זה קשור ליחס לכל ערבי. במחבלים, כמו המחבל מפסגות, צריך לטפל ולפגוע בחיות הטרף הללו. אבל מה זה קשור עכשיו לכל ערבי? צריך לדעת להתמודד עם הדברים האלה. זה ודאי קשה. אבל אנחנו כמחנכים וכמורי דרך, חייבים לדעת להתמודד".

 בסיום דבריו הקריא הרב דרוקמן חלקים ממכתב מרגש ששלח להורי חייליו, מח"ט גבעתי החדש עופר וינטר, בוגר הפנימיה הצבאית אור עציון של מרכז ישיבות בני עקיבא. הרב בני נכטיילר, המנכ"ל הנכנס של מרכז יב"ע הציג בפני מנהלי המוסדות את חזונו החינוכי והציג את המבנה הארגוני המחודש של המרכז. במשך יום העיון שמעו מנהלי המוסדות וראשיהם הרצאות שונות העוסקות בנושא גיוס ופיתוח משאבים.