התחנה המרכזית בירושלים
התחנה המרכזית בירושליםצילום: פלאש 90

בית המשפט השלום בירושלים הוציא היום (שלישי) צו מניעה כנגד החברה המפעילה את התחנה המרכזית בירושלים ונגד חברת 'אגד', החברות.

על פי הצו יחוייבו החברות לשים פקחים ע"מ לווודא שאנשים לא יוכלו לעמוד מחוץ לדלתות של הרציפים וכן לוודא שכל הנהגים מדוממים מנועים ברצפים.

בהחלטת השופטים נכתב כי "במקרים בהם מוכחת לבית המשפט פגיעה קשה ובלתי הפיכה בבריאות הציבור, אין מנוס ממתן צו שכזה, וזהו בדיוק המקרה שלפנינו".

הצו הוגש לאחר שהנהלת התחנה וחברת 'אגד' לא עמדו בהסדרים הקודמים שנקבעו, ובמתחם עליית הנוסעים נמדד זיהום האוויר החמור ביותר שנמדד אי פעם בישראל.

יש לציין כי מזה כשנתיים מתנהלת תביעה ייצוגית של נוסעים בתחבורה הציבורית עקב זיהום האוויר החמור, לדבריהם, משרד ההגנה קבע שזהו המקום עם רמת הזיהום החמורה בכל רחבי ישראל.

מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, אמר בגלי צה"ל כי "יש לוודא שהדלתות יהיו סגורות כל הזמן וזה לא קורה בפועל, מפעילי התחנה המרכזי בירושלים לא מקפידים על העניין".

"הערכים שהגענו אליהם במדידות מבהילות", הוסיף גולדברגר, "ישנם פתרונות זולים ומהירים שמשום מה מפעילת התחנה המרכזית בירושלים נמנעת מלבצע אותם. אנחנו שוקלים אילו צעדים נוספים לנקוט נגד מפעילת התחנה ע"מ שהיא תתעשת לטפל בעניין".