יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןדוברות יו"ר הכנסת
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, קיים אתמול (שני) והיום פגישות ברומא עם שרת החוץ האיטלקית, נשיאת בית הנבחרים האיטלקי, נשיא הסנאט וחברי ועדת החוץ של הבית והסנאט. 
 
בפגישה עם שרת החוץ, אמה בונינו, שהתקיימה הביע אדלשטיין את חשיבותו של פתרון דיפלומטי בנושא הגרעין האירני, פתרון שיפרקה מגרעין ויבטיח שלא תהיה אפשרות בידה לשחזרו, "הסנקציות על אירן בלחצה של ישראל הוכיחו את עצמן ופגעו אנושות בכלכלה האירנית והאזרחים באירן סובלים מהן קשות".
 
אדלשטיין הוסיף כי "זו הסיבה שרוחאני בחר באסטרטגייה של צביעות כלפי העולם באמצעות שקרים וציוצים בטוויטר כשכל מטרתו היא להמשיך לפתח את הגרעין".
 
בתשובה לשאלת השרה על ההתקדמות במו"מ עם הפלסטינים השיב אדלשטיין כי לטעמו כל עוד אנחנו לא שומעים על הדלפות מהפגישות שמתקיימות בין הצדדים - הדבר מראה שיש כיוון חיובי לשיחות. עם זאת, אמר אדלשטיין כי "ישנן בעיות אובייקטיביות בכל הקשור למו"מ. גם אם יהיה מסמך לחתימה על הסכם, נשאלת השאלה, האם אבו מאזן מייצג את החמאס בעזה?".
 
אדלשטיין ציין כי לטעמו ישנן עדיין בעיות קשות בכל אשר קשור לירושלים ושאלת הפליטים, "הסכם טוב לא מסתכם בלחיצת יד ותמונה לתקשורת, אלא שיתוף פעולה אמיתי בין העמים שמתבטא בשטח בנושאים כגון סביבה, מים, חקלאות וכד'".
 
בפגישה עם מקבילתו, נשיאת בית הנבחרים, לאורה בולדריני, שוחחו השניים על סוגיית הגרעין האירני. בנוסף, פנה אדלשטיין לנשיאה בבקשה שבית הנבחרים האיטלקי ייתגייס למאבק נגד ההחלטות האבסורדיות שמתקבלות לאחרונה ע"י האיחוד האירופאי כגון ההחלטה כי הסכמים עתידיים בין מדינות ומוסדות האיחוד לבין ישראל לא יהיו תקפים מעבר לקו הירוק (חרם על השטחים) והחלטת מועצת אירופה לקדם חקיקה שתגביל את האפשרות לקיים את ברית המילה.
 
לאחר הפגישה עם בולדריני, הופיע יו"ר הכנסת בפני חברי ועדת החוץ של בית הנבחרים והסנאט. בתשובה לטענה שהעלה חבר ועדת החוץ האיטלקי, מדוע ישראל אינה מתפרקת מנשקה אך דורשת זאת מאירן, דחה אדלשטיין את ההשוואה והשיב כי "זה כמו שפושע יאמר שהוא רוצה אקדח כי לשוטר יש אקדח".
 
"מעבר לכך", הוסיף אדלשטיין, "צריך להבין שאם העולם ייתן לאירן להיות גרעינית, יחל מירוץ חימוש אינטנסיבי של מדינות רבות במזה״ת שמשמעותו - סיוט. העולם צריך לשאול את עצמו מדוע מדינה שעשירה באנרגיה (נפט) משקיעה כל כך הרבה כסף ומאמצים בתוכנית לאנרגיה גרעינית, כביכול".
 
בתשובה לשאלה על המשך הבנייה ביו"ש, אמר אדלשטייו כי "הבנייה אינה מהווה מכשול לשלום וההוכחה לכך היא היציאה מצפון רצועת עזה ב-2005. תוכניות חד צדדיות לא הוכיחו עצמן ורק הביאו להרג וסכנה לאזרחי ישראל. מבחינת ישראל, יהודה ושומרון אינם שטח כבוש אלא שטח במחלוקת".